یک روانشناس گفت: در دنیای امروزی برخی افراد به علت مشغله زیاد،‌حس رقابت با دیگران و خودبینی دچار خشونت های اخلاقی شده اند.

 مهین عیوض زاده روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  گفت: دلیل خشونت در روانشناسی، ناکامی در زندگی است و امروزه تعدادی افراد تحت ناکامی های زیادی خشن و کم تحمل شده اند.
 
وی افزود: امروزه موفقیت فردی بیش از همکاری و تبادل اجتماعی مورد توجه است که موجب  ایجاد رقابت در محیط های مختلف از جمله رقابت در سازمان ها و حتی در بین رانندگان شهری شده است.
 
این روانشناس بیان کرد: امروزه روابط عاطفی بی افراد جامعه سرد و مسئولین گریزی بوجود آمده است که افراد از کارهایی که می تواند آنان را به دیگران نزدیک کند اصطلاحا شانه خالی می کنند.
 
عیوض زاده ادامه داد: این وضعیت که هر شخصی به فکر خود و خواسته های خود است و رقابتی که باعث می شود به خشونت بروز کند به جامعه سرایت پیدا کرده و سبب درگیریها و نزاع های خیابانی فراوانی می شود.
 
این رواشناس تصریح کرد: افراد در جامعه می توانند با یکدیگر همکاری و همدلی داشته باشند و حس رقابت را از بین ببرند و در ادامه این روند احساس اضطراب در کنار افسردگی و خلق منفی در فرد و نهایتا در جامعه از بین رود.
 
وی خاطر نشان کرد: توسط متخصصین علوم رفتاری  برای کاهش خشم آموزش‌هایی داده می شود تا افراد علاوه بر کنترل خود، شکست های زندگی را حاصل عمل نابجایی خویش ببینند البته بهتر است متخصصین  علاوه بر آموزش کلامی از آموزش های منشی هم استفاده کنند تا خود و افراد مهم جامعه نیز برای افراد کم تحمل الگویی مناسب باشند.
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: خشونت ، رقابت ، خودبین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار