یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: افزایش مذاکرات در سطح خاورمیانه منجر به جلوگیری از عملیات‌های تخریبی و بحران‌آفرینی گروه‌های تروریستی در منطقه می‌شود.

"محمدرضا اخباری" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به دیدار مقامات ایرانی و سوریه اظهار داشت: برنامه‌هایی که شورای امنیت ملی در دستور کار دارد در راستای  منافع مشترک ایران در صحنه نظام منطقه‌ای با کشورهای مختلف به ویژه دولت‌هایی که در حوزه مقاومت هستند، است.
 
وی افزود: اکنون در صحنه خاورمیانه قدرت‌های فرامنطقه‌ای با تدبیری دیگر خواسته‌های خود را بازگو می‌کنند.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: از بين رفتن داعش به اراده کشورها بستگی دارد و متاسفانه می‌بینیم در مورد آن‌ها عملیات چمن‌زنی انجام می‌گیرد که با آب و کود دادن آن ها توسط کشورهای غربی و منطقه‌ای، دوباره شروع به رشد کردن می‌کنند.

اخباری تاکید کرد: باید کشورها اراده لازم را برای برخورد با آن‌ها به صورت عملی داشته باشند و با کارهایی چون محدودیت تامین مالی، جلوگیری از پشتیبانی و همکاری امنیتی بین کشورها باعث کنترل این گروه شوند.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه اضافه کرد: داعش گروه تروریستی است که با پشتیبانی گروه‌های فرامنطقه‌ای همچون آمریکا و کشورهای منطقه‌ای مثل ترکیه، عربستان و قطر سازماندهی می‌شود تا عملیات‌های تروریستی خود را در منطقه به اجرا بگذارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همکاری ما با سوریه همچون سمی برای ضعیف شدن گروه‌های تکفیری و تروریستی که در مرکز آن داعش قرار دارد محسوب می‌شود و افزایش مذاکرات در سطح خاورمیانه منجر به جلوگیری از عملیات‌های تخریبی و بحران‌آفرینی گروه‌های تروریستی در منطقه می‌شود.  

انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، چمن زنی ، ریشه ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار