السیسی: ارتش مصر به ندای مردم برای تغییر لبیک گفت/ملت مصر کم‌نظیر و متفاوت از ملت‌های دیگر است

رئیس جمهوری مصر در سخنانی تاکید کرد ارتش مصر به ندای مردم برای حمایت از اراده ملت در تغییر لبیک گفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از الیوم السابع: "عبدالفتاح السیسی" روز چهارشنبه در سخنانی به مناسبت چهل و یکمین سالروز جنگ ششم اکتبر 1973 مصر با رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ارتش به ندای مردم مصر برای حمایت از اراده ملت برای تغییر لبیک گفت.

وی در ادامه با بیان اینکه واقعیتی که هم اکنون شاهد آن هستیم بر منحصر بفرد بودن ملت مصر تاکید دارد، افزود: ملت شاهد این بود که تجربه پس از انقلاب 25 ژانویه اهدافشان را محقق نکرد پس در روز 30 ژوئن به خیابان آمد.

رئیس جمهوری مصر تاکید کرد: 26 جولای سال 2013 پیامی به جهانیان بود که مردم مصر در برابر تروریسم شکست نخواهند خورد.

"عبدالفتاح السیسی" افزود: برخی از کشورهای عربی به وقت بیشتری برای اینکه آنچه که در مصر رخ داده را درک کنند، نیاز دارند.

رئیس جمهور مصر گفت همچنین : ملت مصر ملتی کم نظیر به شمار می‌رود زیرا توانسته است مسائل منطقه را به خوبی درک کند.

وی افزود : من دراین مراسم تمایل دارم که درباره خصوصیت ملت مصر صحبت کنم ملت مصر درهر بحرانی نشان داده است که از آگاهی بالایی برخوردار است و ملتی کم نظیر و متفاوت به شمار می‌رود.این واقعیت است نه اینکه ما به عنوان اینکه مصری هستیم این ادعا را بخواهیم مطرح کنیم و بگوییم ما متفاوت از دیگران هستیم.

مسائلی که درمنطقه خاورمیانه می‌گذرد ثابت می‌کند که ملت مصر،ملتی متفاوت است. بسیاری ازمردم منطقه دچار مشکلات بسیار شدند اما ملت مصر واقعیت را توانست ببیند و درک کند و به سرعت واکنش مطلوب را نشان داد.  این فقط ارتش مصر نبود که واکنش نشان داد بلکه این ملت مصر بود که به حوادث پاسخ مناسب را داد و انقلاب[علیه محمد مرسی] کرد. ملت مصر به حرکت درآمد زیرا احساس کرد که خطری واقعی کشور مصر را تهدید می‌کند.

 برخی سیاستمداران ومسئولان بودند که درک صحیحی از مسائل نداشتند اما ملت مصر حتی مرد و زن ساده این کشور، درک دقیقی داشتند و توانستند بفهمند که خطری حقیقی کشورشان،آینده‌شان وآینده فرزندانشان را تهدید می‌کند. اینگونه بود که انقلاب سی ام ژوئیه 2013 که به برکناری محمد مرسی منجرشد،‌ رخ داد.




انتهای پیام//

برچسب ها: السیسی ، مصر ، ارتش ، لبیک ، ژنرال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار