مدیر کل دفتر ارزیابی، فناوری و تدوین استاندارد و تعرفه سلامت وزارت بهداشت خبر داد

افزایش کارانه کارکنان غیر پزشک، با اجرای کتاب جدید ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت

اولیایی منش گفت: با اجرای کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت و رشد درآمد بیمارستان ها، خود به خود سهم تمام کارکنان از جمله غیرپزشکان رشد می کند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر علیرضا اولیایی منش مدیر کل دفتر ارزیابی، فناوری و تدوین استاندارد و تعرفه سلامت وزارت بهداشت ضمن بیان این که اجرای کتاب جدید ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت، علاوه بر پزشکان، مزایایی نیز برای کارکنان غیر پزشک دارد، اعلام کرد: این کتاب منبع توزیع کارانه برای کل گروه های پزشکی است نه فقط پزشکان.

به گفته دکتر علیرضا اولیایی منش تا به حال روند پرداخت کارانه به گروه های پزشکی به این صورت بوده که بخشی از درآمد بیمارستان به پزشک و بخش دیگر به کارکنان غیرپزشک تعلق می گرفت. این در حالی است که با اجرای کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت و رشد درآمد بیمارستان ها، خود به خود سهم کارانه تمام کارکنان از جمله غیرپزشکان رشد می کند.

مدیر کل دفتر ارزیابی، فناوری و تدوین استاندارد و تعرفه سلامت وزارت بهداشت همچنین توضیح داد: در راستای رشد درآمد بیمارستان ها، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور به تشکیل کارگروهی داد تا سهم کارانه گروه‌های مختلف پزشکی مورد بازنگری قرار گیرد.

وی در پایان اضافه کرد: این کارگروه تشکیل شده و به زودی بازنگری صورت می گیرد تا زمینه لازم برای تشویق ها و دریافتی های بیشتر برای کارکنان غیر پزشک فراهم شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهین
۰۷:۳۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
افزایش دو و نیم برابری دستمزد پزشکان کجا و افزایش ناچیز کارانه ها کجا،کسی به داد سایر گروههای پزشکی نمی رسد.بار اصلی خدمات سلامت به دوشپرستار و تکنیسین اتاق عمل و ماما است آنوقت وزارت بهداشت دستمزد متخصصان را بالا می برد.و جنان هم مردم مردم می کند که کسی متوجه نشود در لایه های طرح تحول نظامم سلامت چه می گذرد و هدف چیست ؟پزشکانی که خود را ارباب و سایرین را رعیت می دانند .در طول مدیریت پزشک محور پزشکان بر ارکان نظام سلامت همواره اولین بحث درآمد پزشک بوده است و بخصوص اخیراً این تبعیش ها با نام طرح تحول به اوج رسیده است .مدیر پزشکانی که سایر خدمتگزاران گروه پزشکی را دستیار و وردست خود می دانند و بس!شعار مردم می دهند ولی بودجه بی زبان را به جیب پزشکان سرازیر می کنند و افزایش کارانه را در بوق و کرنا می کنند تا کسی ممتوجه نشود چه خبر است.
Iran (Islamic Republic of)
پرستار
۱۴:۱۷ ۱۲ مهر ۱۳۹۳
"مزایایی نیز برای کارکنان غیر پزشک دارد" بله منظور ایشون از مزایا افزایش 25 میلیون تومانی دریافتی متخصصان در برار 300هزار تومانی پرستاران است. این کتاب منبع افزایش کارانه بی حساب پزشکان متخصص است نه مرحله سوم طرح تحول سلامت. تا کی پزشک سالاری تا کی بی عدالتی؟
آخرین اخبار