بزرگواری در نطق میان‌دستور:

دستگاه دیپلماسی پشتوانه مردمی را فراموش نکند/ بیکاری 29 درصدی تحصیل‌کردگان کهگیلویه و بویر احمد آزاردهنده است

نماینده کهگیلویه و بهمئی گفت: مسئولین اجرایی ما به خصوص دستگاه دیپلماسی به داشته‌های خودمان تکیه کنند و پشتوانه عظیم مردم را هرگز فراموش نکرده و توقع داریم که در مجموع مذاکرات از ارزش‌های اسلامی و خون شهدا دفاع جانانه انجام دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی محمد بزرگواری نماینده کهکیلویه و بهمئی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه 9 مهر مجلس با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و ابزار تشکر از ایستادگی رئیس‌جمهور بر مواضع بر حق نظام جمهوری اسلامی از تریبون مجمع سازمان ملل گفت: با توجه به شیطنت‌های سلطه جهانی به خصوص انگلیس و آمریکا جا داشت که رئیس‌جمهور بعد از آن مکالمه سال قبل با اوباما و تبعات منفی آن، دیدار خود را با نخست وزیر خبیث انگلیس انجام نمی‌داد.  
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تصریح کرد: به جاست که مسئولین اجرایی ما به خصوص دستگاه دیپلماسی به داشته‌های خودمان تکیه کنند و پشتوانه عظیم مردم را هرگز فراموش نکرده و توقع داریم که در مجموع مذاکرات از ارزش‌های اسلامی و خون شهدا دفاع جانانه انجام دهند.  
 
وی افزود: رمز موفقیت ملت ایران در طول این 35 سال دفاع محض از محوریت این نظام یعنی رکن رکین ولایت فقیه بوده است و انتظار می‌رود رئیس‌جمهور بیش از پیش در راستای سیاست‌های مقام معظم رهبری حرکت کند.  
 
حجت‌الاسلام بزرگواری خطاب به مسئولین نظام جمهوری اسلامی گفت: آیا شایسته است در استانی که منابع غنی نفت و گاز، منابع معدنی و جنگلی وجود دارد حتی یک کارخانه بزرگ و یا پروژه صنعتی وجود نداشته باشد و اگر پتروشیمی‌هایی در استان کلنگ زنی شده پس از سال‌ها تاکنون وعده‌های دروغین بوده است.  
 
وی بیان داشت: آیا شایسته است از جمعیت 650 هزار نفری استان که یک صدم جمعیت ایران است میزان بیکاری جوانان تحصیل کرده به 25 تا 29 درصد رسیده باشد چه کسی باید جوابگوی این معضل آزاردهنده مردم کهکیلویه و بویر احمد باشد.
 
نماینده کهکیلویه و بهمئی اظهار داشت: استانی که 10.2 آبریز کشور را به خود اختصاص داده و در احداث سدهای آن استان‌های همجوار بهره‌مند می‌شود ولی بیش از 50 هزار هکتار زمین مستعد در شهرستان‌های کهکیلویه و بهمئی لم یزرع بماند و مردم این شهرستان‌ها از این سدها حق آب کشاورزی نداشته باشند آیا این ظلم فاحشی نسبت به مردم این استان نیست.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در ادامه تصریح کرد: در استانی که 20 درصد نفت و گاز کشور را تامین می‌کند متاسفانه بخش وسیعی از شهرها و روستاهای آن از نعمت گازرسانی محروم هستند و مردم در مناطق سردسیر برای گرما و پخت و پز از قطع کردن درختان استفاده می‌کنند پس اگر به مردم رحم نمی‌کنید حداقل برای سرمایه‌های ملی کشور یعنی جنگل‌ها دل بسوزانید.  
 
حجت الاسلام بزرگواری گفت: آیا شایسته است بعد از 35 سال که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است تاکنون فقط 35 درصد زیرساخت‌های جاده‌ای این استان قابل استفاده باشد و بقیه روستاها و شهرها از جاده برخوردار نباشند و در کل استان ما حتی یک آزادراه وجود ندارد.
 
وی اظهار داشت: این استان با وجود داشتن همه مزیت‌های گردشگری در لیست هیچ کدام از استان‌های گردشگری وجود ندارد زیرا هیچ کدام از زیرساخت‌های گردشگری ما آماده نیست و این از بی‌توجهی مدیرانی است که در مرکز نشسته‌اند و به خود اجازه نمی‌دهند ظرفیت‌های استان ما را از نزدیک ببینند.
 
نماینده کهکیلویه و بهمئی خاطر نشان کرد: دهیاران این استان تا کی باید هیچ پشتوانه قانونی و مالی نداشته باشند و چه کسانی باید پاسخگوی حق این عزیزان باشند و هم چنین تا چه زمانی باید مشکلات اینترنتی و دیجیتالی این استان و عدم پوشش مخابرات و سیما در بخش وسیعی در این استان به صورت مشکل لاینحل باقی بماند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار