رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اجرای کتاب «ارزش‌‌گذاری خدمات نسبی»، گفت: در این کتاب ۱۷۰۰ خدمت جدید تعریف شده است که تعرفه‌‌های پزشکی و تبعیضی که بین برخی گروه‌های پزشکی وجود داشت، اصلاح می‌شود.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگارانعلیرضا زالی در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها همزمان با ابلاغ فاز سوم طرح تحول نظام سلامت، گفت: اجرای کتاب «ارزش‌‌گذاری خدمات نسبی» مطالبه دو دهه جامعه پزشکان است که امسال شاهد اجرای آن هستیم و دولت و وزارت بهداشت پشتیبانی اجرای بوده‌اند این در حالی است که زمانی همین پول قطره‌چکانی که به وزارت بهداشت باید می‌آمد از وزارت راه سر درمی‌آورد.

وی گفت: اقدامات جدید نشان می‌دهد دولت مسیر مناسب را پیدا کرده و سازمان نظام پزشکی در کنار آن قرار دارد. کتاب «ارزش‌گذاری خدمات نسبی» موضوعی است که در جهت ارتقای عدالت بین‌رشته‌ای و بالا بردن مهارت‌ها ابلاغ می‌شود.

زالی گفت: در حوزه مهارت‌ها اینگونه است که در نوع خدمات مهارت را می‌بینیم و چنانچه پزشکی از مهارت جدیدی بهره می‌گیرد در این کتاب ارزش‌گذاری شده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور، افزود: حتی ریسک ارائه خدمت برای جراحی و ارائه خدمات تعریف شده و عدالت در بین رشته‌ها دیده شده است. ویرایش این کتاب از نظر اصالت به کتاب اصلی «کالیفرنیا» نزدیک است.

زالی گفت: در کتاب «ارزش‌گذاری خدمات نسبی» هزار و 700 خدمت جدید تعریف شده و برخی خدمات به عنوان سیاست‌‌گذاری در حوزه سلامت دیده شده‌اند به عنوان مثال تعرفه جراحی کودکان اصلاح شده است.

وی افزود: برای اولین‌بار پزشکان احساس می‌کنند که در فضای عدالت خواهند بود و آن‌هایی که در فضای عدالت نبودند فرصت پیدا می‌کنند از مزایای 2K استفاده کنند.

زالی گفت: بیمه‌های پایه و تکمیلی برای اولین‌بار مؤظف به رعایت این کتاب هستند و ضمانت اجرای این کتاب را جامعه پزشکی داده است و جلوی اغتشاش تعرفه‌ای را خواهیم گرفت و مطلوب‌سازی تعرفه اولین قدم در این زمینه خواهد بود و جلوی زیاده‌خواهانی که منافع جامعه پزشکی را به خطر می‌انداختند گرفته می‌شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور، افزود: زمینه‌ای فراهم خواهد شد تا با اجرای این کتاب شرافتمندانه پزشکان خدمت کنند و جلوی تعداد کمی که زیاده‌خواه بودند گرفته شود به همین دلیل پیوست نظارتی از سوی سازمان نظام پزشکی ایجاد شده که  90 درصد آن ایجابی و فقط 10 درصد سلبی است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار