جمع بندی شایعات؛

هر آنچه از ویندوز ۹ می‌دانیم + عکس و فیلم

با نزدیک‌تر شدن به زمان معرفی ویندوز ۹ شرکت مایکروسافت، اخبار و اطلاعات جدیدی پیرامون این موضوع منتشر می‌شود، حال ما تمامی اخبار و شایعات منتشره در خصوص این ویندوز را در این گزارش جمع آوری کرده‌ایم.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ در حالی که تا چندی پیش بسیاری از کاربران، منتظر انتشار به روزرسانی‌هایی جدید برای ویندوز ۸ بودند، اخبار منتشره از قریب الوقوع بودن رویدادی متفاوت حکایت دارد. چند روز پیش بود که برگزاری مراسم مایکروسافت در تاریخ ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) جدی شد. حال قرار است مایکروسافت در این مراسم از آخرین نسخه سیستم‌عامل خود با نام Windows TH پرده بردارد. درست است که مایکروسافت از یک استایل و شکل و شمایل جدید در ویندوز ۸ رونمایی کرد اما بیشتر به مذاق کاربران خوش نیامد، رابط لمسی این سیستم‌عامل که بیشتر برای تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌هایی با صفحه لمسی کاربرد داشت، شاید یکی از دلایلی بود که کاربران را از خود دور کرد.

ویندوز هشت در طول ظهورش تغییرات فراوانی را تجربه کرد و با توجه به این همه تغییرات، بسیاری از کاربران از این سیستم‌عامل متنفر شدند و به نسخه ۷ بازگشتند و این حرف میان مردم باب شد که مایکروسافت یک در میان خوب کار می‌کند. به عبارتی ویندوز ایکس پی، خوب، ویندوز ویستا بد، ویندوز هفت خوب و ویندوز هشت بد شناخته شده است. گفته شده ویندوز ۹ می‌تواند عوض کننده بازی باشد و مجدد نظر مثبت میلیون‌ها کاربر ویندوز را به خود جلب کند.


چرا ویندوز ۸ اینقدر سریع جای خود را به ویندوز ۹ خواهد داد؟
ویندوز ۸ از زمان عرضه در دو سال پیش، تاکنون توانسته مخالفان زیادی برای خود دست و پا کند! شاید بی راه نباشد اگر بگوییم ویندوز ۸ یکی از بزرگترین ناکامی های مایکروسافت است. ناپدید شدن دکمه Start و نیز استفاده مایکروسافت از منوی گیج کننده مترو یکی از دلایل عمده مخالفت‌ها با ویندوز ۸ محسوب می‌شود. بالاخره هر چه باشد میلیون‌ها کاربر طی سالیان سال با دکمه استارت خو گرفته بودند و حذف یک باره آن کار نادرستی به شمار می‌رفت.

رویترز: ویندوز ۹ سه شنبه رونمایی می‌شود
مایکروسافت رویداد ویژه‌ای را برای سه‌شنبه هفته‌ی آینده برنامه ریزی کرده است که در آن درباره ویندوز صحبت خواهد کرد. هرچند مایکروسافت رسما درباره آنچه قرار است در این رویداد رونمایی شود، صحبتی نکرده، اما رویترز و برخی دیگر از رسانه‌ها، معرفی نسخه جدید سیستم‌عامل مایکروسافت در این رویداد را تایید کرده‌اند. برخی از تحلیل گران معتقدند که مایکروسافت یک برند کاملا جدید را با عنوان «ویندوز» برای نسخه بعدی سیستم‌عامل خود در نظر گرفته است که در آن کلیه سیستم‌عامل‌های شاخه ویندوز از جمله‌ ویندوز مخصوص کامپیوترهای رومیزی، ویندوز RT مخصوص کامپیوترهای مبتنی بر معماری ARM و همچنین ویندوزفون مخصوص تلفن‌های هوشمند یکی می‌شوند. مایکل سیلور، تحلیل‌گر گارتنر می‌گوید:
ویندوز ۸ درخششی برای مایکروسافت نداشت.
شاید یک دلیل عدم درخشش کافی ویندوز ۸، نام‌گذاری غیرصحیح مایکروسافت و ارائه چند نسخه متفاوت از ویندوز باشد. براساس تصاویری که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده، ظاهرا یکی از مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده در ویندوز ۹، باز گرداندن منوی استارت با قابلیت‌های مشابه آن در ویندوز‌های قبلی و ظاهر شبیه به محیط لمسی ویندوز است. مایکروسافت در کنار ویندوز ۹، مجموعه نرم‌افزارهای اداری آفیس، سرویس‌های ابری و ابزارهای مختلف دیگری را نیز دارد که می‌تواند با تکیه بر آن‌ها با قدرت در حوزه‌های مختلف حضور پیدا کند.


مایکروسافت سهوا از نام رمز نسخه بعدی ویندوز پرده برداشت: Windows TH در راه است!
در سایتی با عنوان "Windows Technical Preview for Enterprise" مایکروسافت در لیستی نام Windows TH را آورده بود و در بخش جزئیات آن نیز صریحا نوشته بود:
نسخه بعدی سیستمعامل ویندوز!
گمانه‌زنی‌ها حاکی از آنند که روز سه‌شنبه در سان فرانسیسکو، مایکروسافت این سیستم‌عامل را به صورت رسمی معرفی خواهد کرد، اما تا اوایل اکتبر خبری از نسخه پیش‌نمایش آن نخواهد بود. مطمئنا Windows TH نام نهایی این نسخه از ویندوز نخواهد بود و به نظر می‌رسد دلیل نام‌گذاری کنونی این است که هنوز ردموندی‌ها در انتخاب یک نام مناسب برای آن به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌اند. در این وب‌سایت در کنار نام Windows TH لینک‌هایی با عنوان "What's New" مشاهده می‌شود که وقتی بر روی آنها کلیک می‌کنید به یک صفحه خالی ارجاع داده می‌شوید و به نظر می‌رسد هنوز صفحه توضیحات قابلیت‌های نسخه جدید آماده نشده است. همچنین این کمپانی یک برنامه با نام "Windows Insider Preview Program" را نیز تدارک دیده تا به کمک آن، آخرین نسخه‌های آزمایشی ویندوز Threshold را برای توسعه‌دهندگان و مشتاقان فناوری فراهم آورد تا به سرعت بازخورد این کاربران به تغییرات را بسنجد. این وب‌سایت پس از آن که خبر مربوط به راه‌اندازی اشتباهی آن در بین رسانه‌های حوزه تکنولوژی پخش شد، توسط مایکروسافت حذف شد، اما دیگر کار از کار گذشته و برخی موارد لو رفته‌اند.


مهم‌ترین قابلیت‌های نسخه آتی ویندوز:
- افزایش امنیت و بهبود قابلیت‌های مدیریتی با امکانات جدید و بهبود یافته برای تجارت و کسب و کار
- دفاع در برابر تهدیدهای امنیتی مدرن
- بهبود قابلیت‌های بهره‌وری برای کارمندان
- بهبود ویژگی‌های حوزه موبایل و کلاد
- امکان به‌روز رسانی از طریق بسته‌های کوچک آپدیت، بدون نیاز به صبر کردن برای ارائه نسخه کاملا متفاوت و جدید
- ارائه در هر دو نسخه ۳۲ و ۶۴ بیتی

حذف منوی Charms و افزودن قابلیت دسکتاپ مجازی
به گزارش WinBeta مایکروسافت منوی نه‌چندان مفید Charms را حذف کرده و قابلیت دسکتاپ مجازی را اضافه خواهد کرد. منوی Charms را که می‌شناسید؟! همان منوی عجیب و غریبی که برای باز کردن آن باید نشان‌گر موس را به گوشه‌های سمت راست صفحه ببرید؛ مایکروسافت می‌خواهد برای همیشه از شر آن خلاص شود. حتماً می‌دانید که در ویندوز ۸ برای خاموش کردن سیستم باید از این منو استفاده می‌شد و بسیاری کاربران در برخورد اول قادر به خاموش کردن نرم‌‌افزاری سیستم نبودند! البته نمی‌توان مفید بودن این منو را برای کاربران تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های لمسی انکار کرد.


امکاناتی برای دسترسی سریع به تنظیمات، به اشتراک‌گذاری محتوا و جستجو از این طریق به راحتی در دسترس است اما برای کاربران موس و کیبورد که هنوز هم درصد بیشتر کاربران را تشکیل می‌دهند چنین منویی لازم نیست. به این ترتیب قرار است در ویندوز ۹ این منو به طور کلی حذف شود اما در برخی اپلیکیشن‌ها مخصوص محیط مترو یا Modern UI کماکان این منو برای صفحات لمسی فعال خواهد بود. یک تغییر بزرگ دیگر قابلیت Virtual Desktop یا همان دسکتاپ مجازی است که کاربران OS X اپل در اختیار داشتند و حالا مایکروسافت آن را به ویندوز خواهد آورد. به این ترتیب کاربران ویندوز ۹ قادر خواهند بود تا دسکتاپ‌های فعال مجازیی ایجاد کرده و با یک دکمه روی نوار وظیفه یا همان Taskbar میان آن‌ها جابه‌جا شوند.


شایعه: ویندوز ۹ مخصوص تبلت‌ها دارای بخش دسکتاپ نخواهد بود
همانطور که در ابتدای خبر اشاره کردیم ویندوز ۸ به واسطه استفاده از رابط کاربری مترو یا همان رابط مدرن بارها و بارها مورد انتقاد قرار گرفته بود و به همین دلیل مایکروسافت تصمیم گرفته تمایزی میان نسخه‌های مختلف ایجاد کند و از همین رو برنامه‌ریزی‌ها به نحوی انجام شده تا تبلت‌های مجهز به ویندوز و ویندوز آرتی دسترسی به دسکتاپ نداشته باشند. ارتباطی نیز جهت هماهنگی بهتر این نسخه‌ها ایجاد شده به نحوی که می‌توانید برنامه‌های مرتبط با رابط کاربری مدرن را همانند برنامه‌های معمولی ویندوز و در محیط دسکتاپ اجرا کنید. همچنین گفته می‌شود در ویندوز ۹ شاهد حضور کاشی‌های زنده در صفحه آغازین و البته با شکل و شمایلی همانند ویجت‌های موجود در هوم اسکرین گوشی‌های اندرویدی خواهیم بود.


به‌روز رسانی ویندوز ۸ به ویندوز ۹ رایگان خواهد بود
براساس اطلاعات منتشر شده، دیانتورو اعلام کرده که کاربرانی که تمایل به به‌روزرسانی از ویندوز ۸ به ویندوز ۹ دارند، از این امکان بصورت رایگان بهره‌مند خواهند شد. مایکروسافت در تلاش است تا تمامی کاربران خود را به آخرین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز انتقال دهد که حذف هزینه‌های لازم برای به‌روزرسانی نیز یکی از مشوق‌ها است. هرچند هنوز سخنی از کاربران ویندوز ویستا و ویندوز ۷ به میان نیامده، باید به انتظار بنشینیم تا ببینیم آیا مایکروسافت پیشنهاد اغوا کننده خود را پیش روی این کاربران خواهد گذاشت یا خیر. با توجه به تغییر مدل تجاری مایکروسافت برای کسب درآمد از طریق اپلیکیشن‌ها، این کمپانی نیازمند بالا رفتن تعداد کاربران سیستم‌عامل خود است، از این‌رو مایکروسافت تمامی سیاست‌های تشویقی خود را برای به‌روزرسانی کاربران از سایر نسخه‌ها به آخرین نسخه ویندوز به کار خواهد گرفت.


جمع بندی
در نهایت باید گفت مایکروسافت تا حد زیادی سرش به کار خودش گرم بوده و عکس العمل خاصی انجام نداده است. تنها تونی پرافت که مدیر ارشد مایکروسافت در بخش بازاریابی ویندوز است، اعلام کرده که بازخوردهای مشتریان و چگونگی جلب رضایت آن‌ها برای مایکروسافت در ارائه نسخه بعدی ویندوز اهمیت بسیار زیادی دارد و خوشبختانه تاکنون برنامه‌های راهبردی شرکت مایکروسافت با خواسته‌های مشتریان در یک راستا قرار داشته است. تونی پرافت خود را مسئول می‌داند تا خواسته‌های تمامی مشتریان را پیگیری کرده و در نهایت محصولی را به بازار تحویل دهد که ضمن تحول و ارائه قابلیت‌های جدید، مشتریان را به شدت جذب کرده و ضمن ایجاد مشتریان جدید، مشتریان قدیمی را هم برای به‌روز رسانی و دریافت نسخه‌های جدید تشویق کند. او گفته است که در حال حاضر مایکروسافت سخت مشغول کار روی ویندوز ۹ است و دلش می‌خواهد که بتواند یک کار بی عیب و نقص را در سریع‌ترین زمان ممکن به مشتریانش تحویل دهد، چون از ابتدای ارائه ویندوز هشت حرف و حدیث‌های زیادی در مورد دکمه و منوی استارت ویندوز بود، قرار شده است تا در این نسخه یک فکر جدی به حال این ماجرا شود و علاوه بر این امکان اجرای برنامه‌های جدید و تمام صفحه ویندوز ۸، در محیط دسکتاپ هم به وجود آید. در ویندوز هشت، استایل مترو و محیط دسکتاپ شبیه به دو روی سکه بودند و هیچ گونه ارتباطی میان آن‌ها دیده نمی‌شد. اما ظاهرا در ویندوز ۹ این دو محیط کاربری به یکدیگر نزدیک‌تر شده و همین ماجرا باعث خواهد شد تا کارایی کاربر بالاتر رفته و احساس راحتی بیشتر بکند. مایکروسافت سعی دارد تا رابط لمسی سیستم‌عامل را حفظ کرده، گسترش داده و ارتقا بخشد. بنابراین هرکس می‌تواند بسته به نیاز و سخت افزار خود، از امکانات ویندوز استفاده کند.

حال همه ما منتظر و چشم به راهیم که ویندوز ۹ را راه برسد و شاهکار جدید مایکروسافت را ببینیم. نظر شما در این خصوص چیست؟!

  منابع:   . Zoomit     Farnet     Gadgetnews     Theverge     Toranji .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۲:۰۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
حیف باید یه بیل گیتز دیگه بیاد تا یه ویندوز دیگه به بازار ارزه کنه که همه این نسخه های تکراریو کنار بزنه
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۰:۴۲ ۱۲ مهر ۱۳۹۳
ویندوز هم کاربر پسنده هم از نظر کارایی مناسب عموم افراد من از تمام نسخه های ویندوز از 95 تا 8.1 استفاده کردم و همینطور از چندین سیستم عامل دیگه مثل لینوکس اوبونتو -مینت-آرچ-دبیان-دپین-و....من همه رو دوست دارم ولی از بین سیستم عامل ها لینوکس رو بیشتر میپسندم چون آزادی مطلق رو میشه باهاش تجربه کرد در ضمن از ویندوز هم بدم نمیاد من کلا عاشق چیزای خوبم...مایکروسافت خوب کار میکنه(عالی کارمیکنه)ولی بعضیا نمیدونن هدفش چیه میگن این بده اون خوبه.نه عزیزم همه چیش خوبه شما بورو با کومودور 64 کارکن ...بلد نیستی کار کنی نظر نده....
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۰۱:۱۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۳
مترو که از stat بهتره اگر این پنجره هاهم بر داشته بشه و جاشو به محیط مترو بده و آیکونا هم مثل آیکونای مترو ساده طراحی بشن دیگه حرف نداره من عاشق گرافیک مایکروسافتم
-
sina
۲۲:۴۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
اتفاقا منم موافق اپدیت شدن هستم.ویندوز8 عالی بود و 9حتما بهتره
United States of America
ناشناس
۲۰:۴۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
بابا ما پنجره جدید نمیخوایم فقط کیبردش بفهمه کی فارسی بنویسه کی انگلیسی بسه!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۶:۲۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
بابا باز این مایکروسافت که هر روز یه پنجره تولید میکنه ما که تو این پنجره خودمون موندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
من از win 8 استفاده می کنم و کاملا ازش رضایت دارم. در مقایسه با سیستم های قبلی از سرعت بالایی برخورداره . انتقادات شما آبکی و بدون دلیل و ناشی از سواد کم شماست.
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۲:۱۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
مایکروسافت همیشه محصولاتش عالیه اما به قول آقا مسعود خیلی ها حوصله یادگرفتن ندارن. بعضی از کارها در ویندوز 8 میشه کرد که حتی تصورش در ویندوز هفت محاله. بیاین کمی بروز باشیم.بروز بودن به این معنی نیست که مثلا نود32 رو هروز آپدیت کنید. در اصل باید هروز که فناوری جدیدی میاد چه در ایران و چه در کشورهای دیگه خوب یادبگیریم تا در علم و فناوری از اونها عقب نمونبم.
به نظر من که ویندوز 9 از محبوبیت بیشتری نسبت به xp و 7 و 8 پیدا میکنه و این به خاطر ظاهری خوب که شبیه هفته و هم پیچیده نبودن کار با اون مثل ویندوز8
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۰:۲۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
ویندوز خوبی نیست ویندز 8 بهترین ویندوز جهان
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۰:۵۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
یه چیزی می گم نخندید. خیلی ها لیاقت استفاده از خیلی چیزها رو ندارن. اگر یه کم به خودشون زحمت یادگیری بدن میتونن حس کنن که ویندوز 8 شاهکار تاریخی این شرکته باور کنید استفاده درست از این سیستم عامل راندمان صددرصدی داره حتی بیشتر به خصوص رابط کاری استارت یا مترو یه شاهکاره من فکر می کنم کوته فکری کاربران دنیا مایکروسافت رو که به فکر سودش هم باید باشه مجبور به اتخاذ این تصمیم کرده . واقعا بی انصافیه که ویندوز 7 رو با هشت مقایسه کرد . تنظیم درست در این ورژن رایانه رو به یک پرنده تبدیل می کنه اونم با یک CPU یک مگا هرتز و یک گیگ رم . حالا شاید سلیقه ماست ولی بنده با 15 یا 16 سال سابقه کار و کار با تمام برنامه ها اینو براتون می گم از بوت شدن و خاموش شدن دیگ چیزی نمیشه گفت. باید قبل از خودخواهی و نگاه به خودمان به نبوغ و تلاش برای رضایتمندی چنین شرکتی آفرین گفت . امکانات پس پرده که بماند رابط ریبون پنجره های سیستم عامل بماند که قابل قیاس با موجود ناقص الخلقه ویندوز 7 نیست .
Iran (Islamic Republic of)
زمان ب
۲۳:۵۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
یه سوال واسه من هست اینه که چرا سلیقه ی من توی ویندوز برعکس هستش؟؟
من عاشق ویندوز ویستا بودم خیلی ویستا رو دوست دارم.
xp نه خوشم میاد نه بدم میاد ولی از ویندوز 7 بدم میاد.
در عوض ویندوز 8 رو دوست دارم.
فکر نکنم ویندوز 9 رو روی سیستمم نصب کنم چون نه خوشم میاد نه سیستمم میکشه آخه رمم یک هست.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۳۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
برو سیستمت رو ارتقا بده تا از سون بدت نیاد
-
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
حتما سیستمت رو ارتقا بده تا تفاوت ویندوز 7 با ویستا رو متوجه شی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
سلام باید ببینیم در اینده چه استقبالی میشود تا حالا که ویندوز هفت بهترینه
United States of America
شهرام
۲۲:۳۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
مساله اول سرعته ، اگه سرعتش خوب باشه بارک داره در غیر این صورت...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۲۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
سلام دوستان من فکر کنم که ویندوز 9 خوب باشه، تو گزارش هم اومده، مایکروسافت یک در میان خوب کار میکنه. ویندوز 7 خوب، ویندوز 8 بد و ویندوز نه خوب... شما چه فکر می‌کنید؟ ویندوز نه خوب خواهد بود یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۳
ویستا و 7 و 8 همش یکین
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین ملکی
۲۲:۱۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
بابا دمش گرم هنوز ویندوز8 تازه راه افتاده بود ویندوز9 رو اورد
Iran (Islamic Republic of)
navid
۲۰:۵۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
خوبه
Kazakhstan
Amir
۲۰:۰۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
خدا کنه راست باشه!!!
Germany
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
مایکروسافت بهترینه! در همه ی زمینه ها.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۲۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۳
هنوز اکثر برنامه هاش برای ایران باز نمیشه
sorry ... no available in your region
Iran (Islamic Republic of)
mobin
۱۹:۲۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
شاهکار
آخرین اخبار