مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: با همکاری شهرداری اردبیل، ۱۳ پایگاه امداد و نجات چند منظوره و مدیریت بحران شهری راه‌اندازی شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران،‌ علی اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز آتش‌نشانی در اردبیل اظهار کرد:‌ یکی از وظایف کارگروه مهار آتش در قالب شورای هماهنگی مدیریت بحران امر اطلاع‌رسانی و پیشگیری از حوادث و بها دادن به امر آموزش و فرهنگسازی در این زمینه است.
 
وی با بیان اینکه احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی با تجهیزات مناسب و با تامین اعتبارت مدیریت بحران در دستور کار قرار گرفته است، افزود: امیدواریم با اصلاح قانون توزیع اعتبارات مدیریت بحران با راهبری این مجموعه و عدم دخالت معاونت راهبردی رئیس جمهور در این زمینه بتوان کارهای جدی و اساسی را در حوزه پیشگیری و مقابله با حوادث انجام داد.
 
اسلامی از تهیه و تدوین برنامه 5 ساله جدید این سازمان و ارائه آن به مجلس خبر داد و گفت: تلاش بر این است تا در این برنامه 5 ساله برخی از ضعف‌ها و کاستی‌های گذشته به ویژه در حوزه تامین منابع و برنامه‌ریزی اصلاح شده و فرایند در مسیر هدفمندی قرار بگیرد.
 
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل تصریح کرد: دولت یازدهم از محل ماده 10 و 12 منابع خوبی را در اختیار سازمان مدیریت قرار داده که بخشی از این اعتبارات به دنبال سفر رئیس جمهور به استان اردبیل در اختیار ما قرار گرفته تا نسبت به خرید تجهیزات و امکاناتی همچون نردبان 52 متری آتش‌نشانی اردبیل و تهیه تشک و لوزم غواصی اقدامات خوبی را انجام دهیم.
 
وی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی سرویس های بهداشتی سیار و نانوایی‌های سیار در ارائه خدمات در مواقع بحرانی بیان کرد: ما اگر نتوانیم از این اعتبارات و امکانات در بخش پیشگیری و فرهنگسازی استفاده کنیم به طور قطع با مشکلات و نارسایی‌هایی روبه رو می شویم.
 
اسلامی راه اندازی 13 پایگاه مدیریت بحران شهری چند منظوره را در اردبیل با همکاری شهرداری این شهر ضروری دانست و گفت: نیمی از این هزینه ها را شهرداری و نیم دیگر را مدیریت بحران تامین می کند تا این پایگاه‌ها در شهر اردبیل که به عنوان هسته مرکزی دارای بافت فرسوده است از بابت بروز حوادث و سوانح نگران‌کننده مشکلی نداشته باشد.
 
رئیس شورای شهر اردبیل نیز از آتش‌نشانان به عنوان فرشته‌های نجات یاد کرد و افزود: ما در شهر اردبیل با جمعیت 500 هزار نفر به ایستگاه‌های آتش‌نشانی و تجهیزات مناسب در این زمینه نیاز داریم.
 
ذکی‌اله خوشبخت موضوع پیشگیری و فرهنگسازی و ارتقای آگاهی و بصیرت مردم را در این زمینه مهم خواند و اظهار کرد: انتظار می‌رود در این بخش حرکت‌های مثبت و سازنده انجام شده تا در بروز حوادث، تلفات و آسیب‌ها به حداقل برسد.
 
انتهای پیام/ز

منبع:تسنيم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.