دبیر ثابت مهمترین نیاز جشنواره تئاتر کودک و نوجوان است.

به گزارش حوزه  تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، افسانه زمانی  نمایشگر و کارگردان عروسکی با بیان اینکه دبیر ثابت مهمترین نیاز جشنواره تئاتر کودک و نوجوان است گفت: تغییر دبیر به این جشنواره آسیب می زند. زیرا این جشنواره یک جشنواره تخصصی است که یک دبیر در طول چند دوره درحال راه‌اندازی یک راه نوین است و در هر دوره یک سیکل جدید را طی می کند ولی با عوض کردن دبیر این روند بهم می‌خورد.

کارگردان  نمایش "ملی "در رابطه با تاثیر تئاتر بر روی کودکان و نوجوانان گفت: تئاتر کودک و نوجوان مانند تمام شرایطی که موجب رشد یک کودک می شود برای رشد او مورد نیاز است. در کشورهای توسعه یافته این رشته به عنوان مباحث درسی تدریس می شود و آموزش و پرورش هر کشوری جزو بانیان تئاتر است اما درکشور ما فقط به برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و اجرا در یک سالن بسنده می شود و آموزش پرورش هم با آن همکاری نمی‌کند.

وی با بیان این موضوع که در تمام دوره های جشنواره حضور نداشته است و به همین دلیل نمی تواند در مورد تمام دوره ها اظهار نظر کند گفت :در چند دوره  قبلی اتفاقات خوبی افتاده است، دو دوره قبل قسمت عروسکی به جشنواره اضافه شده است که به نظر من بسیار خوب بود زیرا در گذشته  فکر می کردند چون جشنواره عروسکی به طور مستقل وجود دارد نباید این شکل نمایشی در این جشنواره حضور پیدا کند ولی در جشنواره نوزدهم آقای شهرام کرمی به خوبی درک کردند که این بخش وجودش درجشنواره الزامی است در ضمن تفکیک بخش خردسال و نوجوان از هم  بسیار دیده خوب بوده است .

وی در پایان گفت : وجود نگاهی جدید به این جشنواره بسیار خوب است. نگاهی که همگام با تئاتر جهان باشد زیرا این نگاه درحال حاضر با توجه به آموزه‌های سی سال پیش است.

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر کودک و نوجوان همدان به دبیری پیام دهکردی از ۱۵ مهر ماه مصادف با روز جهانی کودک آغاز و تا ۲۱ مهر ماه هم زمان با عید سعید غدیرخم ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار