معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ستاد اجرایی بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان بازدید کرد.

به گزارشحوزه  تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز دوشنبه مورخ 17 شهریور ماه با حضور در ستاد اجرایی بیست و یکمین جشنواره ی بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در جریان روند برگزاری این جشنواره قرار گرفت.

در این دیدار که هم زمان با نشست هیئت باز بینی بخش مسابقه ی نمایش های خیابانی و نمایش های خردسال مصادف شده بود، علی مرادخانی از تمامی برگزارکنندگان و ستاد اجرایی و همراهان این جشنواره در تهران و استان همدان تقدیر به عمل آورد.

در ابتدای نشست پیام دهکردی ضمن ابراز خرسندی از حضور معاون امور هنری در ستاد اجرایی و مرکزی جشنواره به طرح برخی از مسائل پرداخت. دهکردی از توجه این دوره از جشنواره به مسئله ی پژوهش محوری و پردازش محتوای آثار با حضور اساتید و هنرمندان مطرح حوزه ی تئاتر اشاره کرد و گفت: در تمام بخش های جشنواره نگاه کیفیت محور حاکم است و کوشش کرده ایم جلوی کمیت بی کیفیت را بگیریم.

دهکردی افزود: برنامه ریزی برای برپایی شایسته ی بخش های مسابقه عکس و پوستر، پژوهش و مقاله های علمی و دیگر بخش ها و نگاه یک پارچه گرافیکی را از نقاط قوت این جشنواره در تهران و همدان دانست.

هم چنین در بخشی از سخنان دبیر جشنواره به مشارکت جدی گروه های نمایشی، صنوف تخصصی و همراهی هنرمندان فعال و پیش کسوت تئاتر اشاره شد. ایشان در ادامه عنوان کرد که ستاد مرکزی جشنواره از تمامی امکانات موجود و در اختیار در مسیر جشنواره استفاده کرده است و هیچ گاه سعی نکرده که هزینه هایی را به بدنه ی تئاتر تحمیل کند.

دبیر دوره ی بیست و یکم در پایان سخنان خود یادآور شد که کودکان به عنوان آینده سازان کشور می بایست مورد حمایت مادی و معنوی تمامی مسئولین و مدیران قرار گیرند و این برنامه ریزی باید با یک خشت گذاری پایدار و اساسی صورت گیرد و خواستار شد برای یک برنامه ریزی بلند مدت ارتباطی مناسب در قالب یک تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش، حوزه ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان های بین المللی تئاتر کودک صورت گیرد.

در ادامه این نشست نیز معاون امور هنری با اشاره به تزریق بخشی از بودجه ی جشنواره در روزهای آتی، حوزه ی نمایش کودک و نوجوان را از سالم ترین بخش های تئاتر کشور نام برد و اشاره کرد: با اطمینان می توان گفت با همراهی تمامی ادارات کل استان ها می شود برنامه ریزی اصولی در تولید و عرضه ی نمایش کودک و نوجوان در کشور به صورت مستمر داشت، و از این طریق می توان تئاتر را از مبنا و پایه همه گیر و فراگیر کرد.

مرادخانی در ادامه افزود: حمایت از تولیدات نمایشی نباید از سوی مدیران و مسئولین دولت فقط به عنوان یک وظیفه برای ارائه ی آماری قرار گیرد، بلکه بایست هر مسئول و مدیر فرهنگی به فکر به وجود آمدن یک جریان فرهنگی کلان برای کمک به مسائل اجتماعی جامعه باشد. تمامی کسانی که به عنوان بانیان و حامیان هنر معرفی می شوند می بایست با دغدغه مندی سعی و تلاش خود را برای رسیدن به خلاقیت و شناسایی استعدادها به کار گیرند.

معاون هنری در بخشی از سخنان خود اشاره کرد که انتظار و توقع که از جامعه ی تئاتر کودک و نوجوان دارم این است که خواسته های منطقی خود را از دولتی که می تواند درها را باز کند ارائه دهد و پی گیر باشد و ما نیز با تمامی مشکلات درونی و بیرون سیستمی ای که داریم، پس از آسیب شناسی در تمامی مراحل همراهشان هستیم.

در این نشست علی مرادخانی معاون امور هنری، پیام دهکردی دبیر جشنواره، اعضای ستاد مرکزی بیست و یکمین جشنواره ی بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، عباس سجادی رئیس فرهنگسرای نیاوران، ندا انتظامی مدیر روابط عمومی معاونت امور هنری و هیئت داوران بخش انتخاب و بازبینی نمایش های خیابانی و خردسال حضور داشتند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار