مدير زراعت جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: اولويت كشت پائيزه در استان كرمان با محصولات گندم، جو و کلزا است که به میزان 67 هزار هکتار از اراضی استان در پاییز امسال زیر کشت این دانه های گیاهی می رود.

فريدون آهنگري در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان افزود: 47 هزار هکتار از این اراضی به کشت گندم با تولید 196 هزار تن از این محصول اختصاص می یابد.

وی تصریح کرد: در کشت گندم برای تامین امنیت غذایی، در دو بخش آبی و نیمه دیم به ترتیب در 38 هزار و 300هکتار و 8 هزا و 700هکتاردر مجموع 196 هزار تن حاصل می‎شود که از این میزان بیش از 118 هزار تن به سیلو تحویل داده می شود.

آهنگری خاطرنشان کرد:همچنین سطح زير كشت جو نیز 19 هزار هکتار است که با متوسط عملكرد3 تن در هكتار و توليد كل 57هزارتن، برای تغذيه دام وطيور اختصاص یافته است.

وی افزود: هزار هکتار نیز برای کشت کلزا در نظر گرفته شده 2 هزار تن کلزا برای تهیه روغن کلزا تولید خواهد شد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: براي تامين نهاده ها از جمله كود، بذر و غيره نیز كود مورد نیاز توسط شركت خدمات حمايتي و بذر گندم نيز در حد5300تن تامين شده است.

آهنگی در تشریح توصيه هاي فني ضروري براي كشت پاييزه افزود: هماهنگي هاي لازم برای برگزاري كلاس تغذيه گياهي كشت‎هاي پاييزه با مركزتحقيقات و مديريت هماهنگي ترويج كشاورزي و مديريت زراعت صورت گرفته ودرحال اجرا است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: کشت ، پاییزه ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.