مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های تکواندو بازی‌های آسیایی اینچئون یکشنبه ششم مهر برگزار شد که با حذف زودهنگام نماینده ایران همراه بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ مسابقات تكواندو در هفدهمين دوره بازي هاي آسيايي اينچئون كره جنوبي از روز سه شنبه هشتم مهرماه به مدت 4 روز در هشت وزن مردان وزنان برگزار می‌شود.

جلسه قرعه كشي اين مسابقات عصر امروز برگزار شد و طي آن هوگوپوشان ايران، حريفان خود را در اين رقابت ها شناختند.

بر اين اساس، از تيم ايران و در روز اول اين رقابت ها، سه شنبه (8 مهرماه) مسعود حجي زواره، يوسف كرمي و سوسن حاجی پور به مصاف رقیبانشان خواهند رفت. حجي زوارهاولين نماينده ايران خواهد بود كه در وزن 74- كيلوگرم ابتدا با "تام دونگ" از ويتنام مبارزه مي كند و در صورت پيروزي يكي از تكواندوكاران هند، نپال و لبنان حريف او خواهند بود.

يوسف كرمي كاپيتان تيم ملي كشورمان، دارنده مدال برنز المپيك، نيز با "جسور بايكازوف" از ازبکستان ديدار خواهد كرد. وی نماينده وزن 87- كيلوگرم كشورمان، در ادامه و در صورت برتري بايد با نماينده اردن مبارزه كند.

سوسن حاجي پور در وزن 53- كيلوگرم، دارنده مدال برنز بازي هاي آسيايي گوانگجو، ابتدا با "فريزا الدانگوروا" از قزاقستان مبارزه خواهد كرد و در صورت برتري با برنده ديدار "ساريتا" از تايلند و "نيكولاس چام" از فيليپين مسابقه می دهد.

در روز دوم اين مسابقات، مهدي خدابخشي، سجاد مرداني و سمانه شش پري نمايندگان ايران هستند كه مهدي خدابخشي، ابتدا با "بهادر آريه" از نپال مبارزه مي كند و در ادامه بايد به مصاف برنده ديدار "هيدونري اباتا" از ژاپن و "نبيل تلال" از اردن برود.

همچنين سجاد مرداني، نايب قهرمان جهان در وزن 87+ كيلوگرم در فینالی زودهنگام بايد با نماينده كشور ميزبان مبارزه كند.

مرداني در صورت برتري بايد با برنده ديدار هند و لبنان مبارزه كند.

اما در بخش بانوان، سمانه شش پري كاپيتان تيم ملي كشورمان، در وزن 57- كيلوگرم در اولين گام به مصاف "مارسيكا هاليندا" از اندونزي مي رود و در صورت برتري با "محبوبا شاريپوا" از تاجيكستان مبارزه خواهد كرد.

در روز سوم رقابت هاي تكواندو در المپيك هفدهم، پنجشنبه (دهم مهرماه)، بهنام اسبقي و شكرانه ايزدي بر روي شياپ چانگ مي روند.

بهنام اسبقي، قهرمان جهان و آسيا تكواندوكار وزن 68- كيلوگرم كشورمان پس از يك دور استراحت با برنده مبارزه "سعيد صالح" از قطر و "تينگ فان" از ويتنام مسابقه دارد.

شكرانه ايزدي تكواندوكار وزن 67- كيلوگرم كشورمان، نیز پس از يك دور استراحت بايد با برنده ديدار "آيشا شاكيا" از نپال و "ژينگ ليو" از ماكائو ديدار كند.

همچنین در روز پاياني اين بازي ها كه جمعه (يازدهم مهرماه) پيگيري مي شود، فاطمه روحاني، اكرم خدابنده و فرزان عاشورزاده نمايندگان ايران خواهند بود كه فاطمه روحاني در وزن 73- كيلوگرم، ابتدا با قرعه استراحت رو به رو است و سپس با برنده ديدار برونئي و پاكستان مبارزه مي كند. روحاني در صورت پيروزي در مرحله بعدی مسابقات تكواندوكاراني از هند و كويت را پيش رو دارد.

اكرم خدابنده، تكواندوكار وزن 73+ كيلوگرم كشورمان نيز، در اولين گام به مصاف "داوين سورن" از ماكائو (دارنده مدال برنز قهرماني آسيا) مي رود و در صورت برتري با برنده ديدار نپال و ماكائو مبارزه خواهد كرد.

اما فرزان عاشورزاده تكواندوكار وزن 58- كيلوگرم ایران در نخستين ديدارش، "محمد خليفه" از اردن را پيش رو دارد. وی در صورت برتري در اين ديدار بايد با " پن يك كاراكت" از تايلند مبارزه مي كند.

گفتني است؛ با اینکه ثبت نام و صدور آي دي كارت از سوي مسئولان برگزاري مسابقات انجامش ده بود، امروز و در حين انجام مراسم قرعه كشي، اعلام شد كه تكواندوكاران كمتر از 17 سال مجوز حضور در اين رقابت ها را ندارند كه بر اين اساس 4 تكواندوكار از كشورهاي ايران (كيميا عليزاده تكواندوكار وزن 62- كيلوگرم)، تايلند، بنگلادش و تاجيكستان از قرعه مسابقات كنار گذاشته شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تکواندو ، اینچئون ، آسیا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار