دبیر بیست‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: ترجمان نام‌گذاری امسال به اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهاد و عزم ملی آن است که در عرصه‌ی فرهنگ حکم جهاد داده شده است.

به گزارشخبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ صبح امروز نشست رسانه‌ای بیست‌و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور پیام دهکردی دبیر جشنواره، فاضل عبادی مدیر کل ارشاد همدان در سالن کنفرانس مجموعه‌ی تئاتر شهر برگزار شد.
 
 پیام دهکردی دبیر بیست‌و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در این نشست گفت: نگاه ما در این دوره از جشنواره کیفیت محور بوده است و کوشش کردیم این امر مهم را به شکل عمل‌گرایانه برسانیم. تا بعد از جشنواره از اینکه کیفیت را ارتقاء بخشیدیم سرافراز باشیم.

وی ادامه داد: در طی این مدت سعی کردم سرمایه‌ها و دستاوردهای چند دوره‌ی جشنواره را حفظ کنیم و اصطلاحات لازم را هم انجام دهیم. همچنین برنامه‌ریزی‌های جشنواره تا امروز تمام شده و دیگر بخش‌اجرایی باقی مانده که به عهده‌ی ارشاد همدان است.

دهکردی تصریح کرد: در این دوره از جشنواره علاوه بر کیفیت، بخش پژوهش و مقالات مرتبط به این حوزه به جشنواره‌ی کودک و نوجوان اضافه شده است این بخش جشنواره اضافه شد، چرا که کودکان امروز کودکان، کودکان آینده‌سازان فردا هستند.

وی فرهنگ را مقوله‌ تدریجی خواند و اظهار داشت: امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهاد و عزم ملی گذاشته شده است، بنابراین تحلیل‌مان آن است که حکم جهاد در عرصه فرهنگ داده شده و وضعیت و حال فرهنگ وخیم است.

دهکردی افزود: برای ویرانی فرهنگ هشت تا 10 سال کافی است اما برای ساختنش 20 تا 30 سال زمان لازم داریم این تراژدی هولناکی است.

وی  ادامه داد: وقتی مساله‌ی جهاد مطرح می‌شود، باید همگرایی داشته باشیم که بر این اساس 40 نشست هم اندیشی با متخصصان تئاتر کودک و نوجوان گذاشتیم و ماه عسل این جلسات واگرایی معضلات فرهنگی است، به اعتقاد من جشنواره یک هشدار است.

دهکردی درخصوص کارگاه‌های آموزشی این دوره از جشنواره اظهار داشت: امسال 2 کارگاه برگزار می‌شود که هرکدام به مدت 4 روز مخصوص شرکت کننده‌ها است همچنین بعد از اتمام دوره‌ی آموزشی کارگاه های گواهینامه رسمی به دانش‌آموختگان داده خواهد شد.

وی با اشاره به دیداری که با وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس داشتند گفت: در دیداری که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم بنا داریم نگاه تدریجی به مقوله فرهنگ داشته باشیم و کارگروه تخصصی تشکیل خواهیم داد، همچنین در دیدارمان با کمیسیون فرهنگی مجلس درخصوص همه‌ی معضلات تئاتر از جمله بودجه صحبت کردیم.

دهکردی خاطر نشان کرد: در دیدار با کمیسیون فرهنگی قرار به این شد که من با دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس به صورت مستمر در ارتباط باشم.

فاضل عبادی مدیرکل ارشاد استان همدان نیز در این نشست گفت: استان همدان استانی است که فرهنگ پیشینه‌ی آن با فرهنگ و تمدن همراه است و عالمان این استان ویژگی‌ خاصی به آن بخشیده است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی های بسیاری صورت گرفته تا استان همدان به قطب تئاتر کودک و نوجوان تبدیل شود.

عبادی تصریح کرد: به کمک مرکز هنرهای نمایش کشور با شعار هویت از 15 مهر ماه مراسم افتتاحیه جشنواره تئاتر کودک در مجموعه ورزشی ابن سینا همدان شروع می‌شود.

وی خاطر نشان کرد:جشنواره امسال در 11 محور بخش‌های کودک، مسابقه نوجوان، بین المللی، دانش‌آموزی، خردسال، نمایشنامه‌خوانی، پژوهش‌ و مقاله، پوستر و عکس برگزار می‌شود.

عبادی در پایان گفت: در سطح استان برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته و ستاد اجرایی، جلسات منطقی برگزار شده و همه چیز آماده برای برگزاری جشنواره خواهد بود.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار