وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت : ایران نباید هزاران سانتریفیوژ فعال داشته باشد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  اسرائیل هیوم ؛ یول استینیتز ، وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی در ادامه افزود : در واقع پیشنهاد ایالات متحده به این معناست که ایران در نهایت 4700 سانتریفیو فعال خواهد داشت . بعلاوه هزاران سانتریفیوژ نیز در نیروگاه های ایران آماده بکار خواهند بود که در کمتر از چند ماه قابل راه اندازی مجدد هستند . 

وی مدعی شد :‌چنین توافقی میان ایران و غرب یادآور توافق شکست خورده با کره شمالی در سال 2007 است . کره شمالی اکنون حدود 10 کلاهک اتمی دارد . 

استینیتز همچنین در ادامه لفاظی های خود تصریح کرد : این مسئله هفته جاری با تائید بیشتری همراه بود چرا که تل آویو اطلاعات موثقی بدست آورده است که نشان می دهد ایران در حال آزمایش منابع نوترونی خود در نیروگاه پارچین می باشد . این آزمایش می تواند هیچ توضیحی داشته باشد چرا که تنها هدف آزمایش منابع داخلی نوترونی ، روشن کردن زنجیره واکنش های هسته ای در یک سلاح اتمی است . 

گفتنی است هفته گذشته یک دیپلمات ارشدوزارت خارجه آمریکا درباره روند مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای 5+1 تاکید کرد : راه دشواری برای دست یابی به توافق میان دو طرف گفتگوها باقی مانده است . این مذاکرات طی هفته های آینده نیز ادامه خواهد داشت اما تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نیست . 



انتهای پیام /
برچسب ها: فعال ، ایران ، هسته ای ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار