منابع خبری در آلمان اعلام کرده‌اند که اسپری محوشونده که در مسابقات بوندس لیگا مورد استفاده قرار می‌گیرد برای سلامتی انسان مضر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری کالچونیوز، در پی استفاده از اسپری محوشونده برای زدن ضربات آزاد از مسافت دور توسط داوران فوتبال در لیگ‌های فوتبال ایتالیا و آلمان،‌ منابع خبری در آلمان اعلام کردند که مواد تشکیل دهنده این اسپری‌ها بسیار مضر و خطرناک هستند.

رالف دیکمان سخنگوی سازمان ارزیابی محصولات تولیدی و مضرات آن بر انسان و محیط با اعلام این خبر در مصاحبه با روزنامه بیلد در آلمان گفت: این اسپری محوشونده با داشتن مواد ترکیبی فعلی نباید در کشور آلمان و اتحادیه اروپا به فروش برسد. این اسپری که در جام جهانی 2014 برزیل مورد استفاده قرار گرفته و به محصولی شناخته شده تبدیل شده با توجه به بررسی‌ها و مطالعات انجام گرفته در آلمان دارای مواد نگهدارنده سرطان‌زا (پارابن) است که می‌تواند تعادل هورمونی در انسان را بر هم بریزد.

سخنگوی سازمان ارزیابی محصولات تولیدی و مضرات آن بر انسان و محیط با انتقاد از اینکه اطلاع‌رسانی درستی در رابطه با این محصول در آلمان نشده است گفت: متأسفانه اطلاعات درست و دقیقی در رابطه با این محصول در کشور ارائه نشده است و این اتفاق بسیار ناخوشایندی است. با اتمام حجم اسپری محوشونده، به شکل کاملا اجباری خطر افزایش مواد قابل اشتعال در محیط بالا می‌رود.

مطابق با ارزیابی‌های صورت گرفته توسط سازمان مربوطه در آلمان امکان متوقف شدن طر‌ح‌هایی که در رابطه با استفاده از این محصول در فدراسیون فوتبال آلمان تعریف شده بود، وجود دارد و لغو استفاده از این محصولات در هفته هشتم بوندس لیگا که در تاریخ هجدهم و نوزدهم اکتبر برگزار خواهد شد وجود دارد.

در پی اعلام عمومی مضرات این اسپری در کشور آلمان فدراسیون فوتبال این کشور طی بیانیه‌ای اعلام کرد شرایط تازه‌ای با توجه به مطالعات صورت گرفته در رابطه با این اسپری برای فدراسیون ایجاد شده و موضوعی قابل بررسی و بحث است که به طور حتم بعد از این بررسی‌ها تغییراتی در استفاده از آن صورت خواهد گرفت. با این حال باید اعلام کنیم که ما از قبل در حال مذاکره و بررسی برای استفاده از مواد دیگری برای جایگزین کردن این اسپری محوشونده بوده‌ایم که قرار است از کشور آرژانتین با قیمتی بالاتر وارد شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار