حجت الاسلام شیخ الاسلامی گفت: نیاز است جریان سازی فرهنگی مدون و نظام مند، توام با نشاط در دانشگاه ها در دستور کار قرار گیرد و این مهم مستلزم همت جدی همه جانبه است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها (مأوا)، حجت الاسلام محمد علی شیخ الاسلامی، مسوول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های کردستان در دیدار روسای دانشگاه های استان با نماینده ولی فقیه در این استان، اظهار کرد: فرهنگ سازان باید فضایی مناسب برای ایجاد نشاط فرهنگی و علمی در دانشگاه ها ایجاد کنند.

وی افزود: همانگونه که در دفاع مقدس به خودباوری رسیده بودیم که می توانیم دشمنان را شکست دهیم و تسلیم زورگویان نشدیم، در زمینه علمی  نیز باید به این باور برسیم که می توانیم در کشور با ایجاد محیط با نشاط، همزمان طلایه دار دانش برتر و فرهنگ پیشرو باشیم.

حجت الاسلام شیخ الاسلامی در ادامه افزود: علم اساتید و دانشجویان ما باید نافذ و نافع برای جامعه و کشور باشد و نیازهای دانشجویان با توجه به سلایق آنان به صورت نظام مند و در چارچوب قانون مد نظر قرار گیرد.

وی استفاده از تکنولوژی را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و تصریح کرد: اسلام برای علم اهمیت خاصی قائل شده و تکنولوژی های نوین را  می توانیم با رعایت اصول اخلاق برای آسایش و سعادت بشر در خدمت بگیریم.

مسوول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان کردستان اعلام کرد: نگاه کمی و کیفی به صورت توامان در جریان سازی فرهنگی در دانشگاه ها باید مد نظر قرار بگیرد و تبیین سیاست‌های فرهنگی باید به سایر نهادها نیز تسری یابد.

وی عنوان کرد: در زمینه مسایل فرهنگی دانشگاه ها، باید دنبال مسیر مشخص و مدونی باشیم که در کنار تربیت دانشجویان متعهد و با اخلاق، پیشرفت خود و جامعه را بیمه کنیم، چرا که اگر جا پای مسیر مشخصی نگذاریم دچار آسیب های جدی می شویم. 

حجت الاسلام شیخ الاسلامی در ادامه به سلحشوری رزمندگان و شهدا در جریان جنگ تحمیلی اشاره و خاطرنشان کرد: خیل شهدا، اسرا و جانبازان ما در دفاع مقدس نظام اسلامی را روحی تازه بخشیدند و حقیقی نو از بزرگ جامعه ایران در برابر تمامی جوامع دنیا را بیان کردند.

وی یادآور شد: دغدغه فرهنگی در کشور ما به صورت جدی دنبال می شود و امیدواریم در این مسیر به کمک اساتید و دانشجویان توانمند و متعهد به موفقیت های بزرگی در زمینه نشاط فرهنگی و علمی در دانشگاه ها و به تبع آن در کشور دست یابیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار