روند مذاکرات هسته‌اى، تروریسم و افراط گرایى و فرصت‌هاى تقویت همکاری‌هاى دوجانبه از جمله موضوعات مورد گفتگوى وزرای خارجه ایران و شیلی در نیویورک بود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان عصر دیروز -شنبه- در حاشیه شصت و نهمین نشست مجمع عمومى سازمان ملل با «آلفردو مورنو چارم» alfredo Moreno charme  وزیر امور خارجه شیلى ملاقات و گفت‌وگو کرد.
 
روند مذاکرات هسته‌اى، تروریسم و افراط گرایى و فرصت‌هاى تقویت همکاری‌هاى دوجانبه از جمله موضوعات مورد گفتگوى دو طرف بود.
 
در این دیدار طرفین ضمن تاکید بر اهمیت مشورت‌هاى سیاسى فیمابین نسبت به همکارى در زمینه‌هاى معدن، کشاورزى، فناورى و مدیریت منابع آبى و همچنین تبادل هیات‌هاى پارلمانى اعلام آمادگى کردند.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در هفته‌ای که گذشت در مدت حضورش در نیویورک ضمن دیدار با بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل، با وزرای خارجه نروژ، اسپانیا، استرالیا، ایسلند، بولیوی، عربستان، مکزیک، قبرس، انگلستان، ترکمنستان، اوکراین، ارمنستان، پاکستان، امارات متحده عربی، آلمان، یونان، روسیه، اکوادور، ایتالیا و کویت به رایزنی و گفتگو درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.
 
نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق، معاون دبیر کل در امور امداد و کار سازمان ملل، رئیس کمیته جهانی صلیب سرخ، دبیرکل اتحادیه عرب، دبیرکل سازمان‌ همکاری‌های اسلامی، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه و کمیسر عالی حقوق بشر از دیگر مقاماتی بودند که با ظریف در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و گفتگو کردند.
 
ظریف و جان کری همتای آمریکایی نیز در چارچوب هفتمین دور مذاکرات ایران و ۱+۵ در نیویورک دیدار و دو  نشست سه جانبه‌ای نیز با حضور ظریف، کری و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: ظریف ، دیدار ، وزیر ، خارجه ، شیلی ، نیویورک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار