دبیر انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های پتروشیمی با بیان اینکه مجلس باید تعیین نرخ خوراک را به عهده دولت بگذارد گفت: سرمایه گذارانی که در مناطق کمتر توسعه یافته اقدام به سرمایه گذاری کنند با تصویب مجلس مشمول تخفیف 30 درصدی می‌شوند.

احمد مهدوی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص خوراک پتروشیمی‌ها اظهار داشت: طبق اعلام وزیر نفت قرار است که قیمت نرخ خوراک پتروشیمی ها ظرف 20 روز آینده اعلام می شود.  
 
وی افزود: بر اساس این تعیین نرخ قیمت گاز با قیمت محصول در ارتباط باشد یعنی با افزایش قیمت محصول قیمت گاز نیز بالا برود و بالعکس با کاهش قیمت محصول قیمت گاز نیز پایین بیاید.
 
تخفیف 30 درصدی در انتظار سرمایه گذاران پتروشیمی  
 
مهدوی با بیان اینکه رتبه ایران در فضای کسب و کار در بین کشورهای جهان اکنون بالای 150 است، گفت: طبق آمار سال 2013 کشور عراق از نظر فضای کسب و کار در رتبه بالاتری نسبت به ایران قرار دارد یعنی وضعیت فضای کسب و کار در کشور عراق بهتر از ماست که این جای تأمل بسیار دارد.
 
دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی از توافق جدید این انجمن با وزارت نفت خبر داد و گفت: در جلسه ای که با وزیر نفت داشتیم توافق کردیم که سرمایه گذارانی که در مناطق کمتر توسعه یافته اقدام به سرمایه گذاری برای احداث واحدهای پایین دستی کنند مشمول تخفیف 30 درصدی می شوند که این موضوع قرار است برای تصویب به مجلس ارسال شود.
 
مهدوی خاطرنشان کرد: قبلا در مورد قیمت خوراک ۳۰ درصدی صحبت کرده بودیم که توافقاتی نیز با وزارت نفت حاصل شده که عملیاتی خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه مجلس باید تعیین نرخ خوراک را به عهده دولت بگذارد، تصریح کرد: دولت باید به گونه‌ای عمل کند که صنعت پتروشیمی که بزرگ‌ترین مزیت کشور است توسعه یافته و بتوانیم جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی داشته و رقابت کنیم.
 
مهدوی در ادامه یادآور شد: در فرمول جدید قیمت گذاری، نرخ خوراک برای هر ۶ ماه یک بار تعیین می‌شود یعنی در یک پروسه ۶ ماهه قیمت گاز متانول، اوره آمونیاک بالا می‌رود.
 
وی تصریح کرد: ما دیدگاه‌مان این بود که قیمت در برآورد حساب شود یعنی به محصول وصل نشود چون با فرمول جدید نرخ گذاری ممکن است برخی واحد‌ها قیمت تمام شده را بیش از آنچه هزینه شده اعلام کنند.
 
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های پتروشیمی تاکید کرد: ما به هر سمتی برویم باید کاری کنیم که قیمت خوراک برای ۱۵ سال آینده شفاف شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار