«اقلیم سرخ» روایتگر آزادی شهر «بستان» است که پس از عملیات طریق‌القدس به دست نیروهای ارتش و سپاه آزاد شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از هشت سال جنگ تحمیلی خسارت‌های مادی و معنوی فراوانی به ملت و کشور ایران وارد ساخت اما همین امر زمینه هشت سال دفاع مقدس را هم رقم زد؛ دفاعی که ارزشهای انقلاب اسلامی را بیش از پیش آشکار ساخت و بر غنای آنها افزود.

آزادسازی شهرهایی که در اوایل جنگ به سرعت اشغال شده بودند و ارتش بعثی قصد خروج از آنها را هم نداشت تنها گوشهای از حماسههای این هشت سال به شمار میرود؛ «بستان» هم شهری است که هرچند به اندازه خرمشهر و آبادان مشهور نیست اما آزادسازی آن بخشی از طرح عظیم بازپسگیری میهن اسلامی از چنگال مستکبران و متجاوزان محسوب میشد تا یک وجب از خاک ایران هم در اشغال باقی نماند.

در تاریخ 31 اردیبهشت ماه سال 60 ارتفاعات «الله اکبر» پس از هفت ماه به دست ایرانیان افتاد و نیروهای عراق با دادن تلفات، تا ۱۲ کیلومتری بستان عقب‌نشینی کردند و سرانجام در ظهر یکشنبه نهم آبانماه همان سال، شهر بستان و ۷۰ روستای تابعهٔ آن به تصرف نیروهای ایرانی درآمدند. این عملیات که نام طریقالقدس بر آن نهاده شده و جزو عملیاتهای مشترک سپاه و ارتش محسوب میشد در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۸ آذر ۱۳۶۰ با رمز «یاحسین» در منطقه عمومی بستان و غرب سوسنگرد آغاز شده بود و دستاوردهای مهمی داشت.

«اقلیم سرخ» مجموعه برنامهای مستندگونه شامل تصاویری از حال و گذشته شهرهایی است که در طول عملیاتهای مختلف سپاه اسلام آزاد شدند.

در این برنامه همچنین در مورد فرماندهان و شهدایی که در جریان عملیاتهای آزادسازی حضور داشتند هم مطالبی بیان می‌شود.

اقلیم سرخ ویژه آزادسازی بستان، شنبه پنجم مهرماه سال جاری و از ساعت 19.30 از شبکه افق سیما پخش خواهد شد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار