وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی طی سفر کاری خود به استان یزد در جشن آغاز سال تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی یزد حضور یافت و در بین دانشجویان جدیدالورود به ایراد سخن پرداخت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛

وزیر بهداشت در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: بدون شک کشوری که در حوزه علم و پژوهش پیشرفت نداشته باشد سعادتمند نخواهد شد.

دکتر قاضی زاده هاشمی افزود: امروز قدرتمندترین کشورها در دنیا و ملت های جهان آنهایی هستند که به زیور علم آراسته اند.

وی ادامه داد: امروز کشور بدون داشتن عالمان ارزشمند در همه علوم نمی تواند مستقل باشد بنابراین انتظار ما این است که سیاست گذاران و همه دولت مردان، همانطور که مقام معظم رهبری و امام بزرگوار به آن تاکید داشتند به تولید علم توجه بیشتری کنند.

وی خطاب به دانشجویان توصیه کرد: سعی کنید حداکثر دقت را در استفاده از وقت داشته باشید. چراکه زمان، به سرعت سپری می شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر دانش و اخلاق به منظور اثرگذار بودن در جامعه تاکید کرد و گفت: امروز اخلاق مقدم بر علم است، بنابر این به آنچه باید توسل جست اخلاق است. انشالله جامعه علمی ما از بی اخلاقی و بی مرامی مصون باشد.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان باید به خدا و خود، باور داشته باشند عنوان کرد: دانشجویان دقت داشته باشند در عین حالی که مستقل هستند از تجربیات پیشکسوتان نیز استفاده کنند.

دکتر قاض زاده هاشمی در ادامه با تاکید بر کسب مهارت آموزی در دانشجویان علوم پزشکی عنوان کرد: تصمیمات باید طوری اتخاذ شود که ضمن رعایت عدالت، دانشجویان دوره های پزشکی علاوه بر یادگیری تئوری مهارت نیز کسب کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: دانشگاه های علوم پزشکی کشور بیش از گذشته به علم و علم اندوزی، توجه ویژه ای داشته باشند./ش/ن

برچسب ها: وزیر ، بهداشت ، علوم پزشکی ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.