آریایی نژاد گفت: بارها به این موضوع اشاره کرده‌ام که وضعیت پزشکان عمومی باید مجددا بررسی شود چه به لحاظ جایگاه شغلی و چه به لحاظ وضعیت آموزشی و پژوهشی.

احمد آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مشکلات پزشکان عمومی چه به لحاظ شغلی و چه به لحاظ وضعیت آموزشی و پژوهشی بارها در رسانه‌ها منعکس شده است اما متاسفانه هنوز هیچ اقدام مثمر ثمری در این خصوص صورت نگرفته است.

وی گفت: تا وقتی که پزشکان متخصص وجود دارند پزشکان عمومی نمی‌توانند هیات علمی شوند و لذا باید این معضل آموزشی و علمی برای این گروه از فعالان حوزه سلامت بررسی و رفع گردد.

وی افزود: مشکل از آنجایی شروع می‌شود که phd سایر رشته‌های غیر درمانی به راحتی هیات علمی می‌شوند اما پزشک عمومی حق هیات علمی شدن را ندارد لذا ما این موضوع را با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرده‌ایم و در تلاشیم خلاء های قانونی پیش رو برای این قشر موثر در بدنه سلامت کشور را مرتفع سازیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۳
میزان تحصیلات پزشک عمومی 7 سال است تقریبا معادل مدرک کارشناسی ارشد سایر رشته ها ( 4سال لیسانس+2سال ارشد=6سال).سایر رشته ها برای اخذ مدرک phd حداقل باید 4 تا 6 سال دیگر تحصیل کنند.بنابراین به هیچ عنوان پزشک عمومی با phd برابری نمی کند
آخرین اخبار