کنگره سراسری و بین‌المللی گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران هفدهم لغایت بیستم مهرماه امسال در مرکز همایش‌های رازی با حضور استادانی از ایران و هفت کشور جهان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران ،علی اصغر شیرازی رئیس چهاردهمین کنگره بین‌المللی انجمن علمی جراحان گوش، بینی و سر و گردن ایران با بیان این مطلب درباره جزئیات چهاردهمین دوره برگزاری این کنگره، اظهار داشت: کنگره سراسری و بین‌المللی گوش، گلو، بینی و سر گردن ایران از هفدهم تا بیستم مهرماه در مرکز همایش‌های رازی برگزار خواهد شد. 

شیرازی درباره پیشینه برگزاری این کنگره گفت: پیشینه این کنگره به حدود بیست سال پیش باز می‌گردد که چنین کنگره‌هایی آغاز به فعالیت کرد و هر دو سال یکبار برگزار می‌شود. 

وی درباره اهداف این کنگره به گردهمایی متخصصین و اساتید اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف این است پزشکان و متخصصان تجربیا‌تشان را با هم مبادله کنند و بتوانند از سخنرانی و تحقیقات اساتید صاحب نظر استفاده کنند. 
 
رئیس چهاردهمین کنگره بین‌المللی انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی و سر گردن ایران ادامه داد: هدف اصلی ما در این کنگره این است که تحقیقات و تجربیات اساتید و متخصصان برجسته از ایران و چند کشور بزرگ دنیا به شرکت کنندگان در کنگره عرضه نماییم. 
 
وی درباره برنامه‌های این کنگره سه روزه عنوان کرد: میز‌گرد‌ها، لکچر‌ها، کارگاه‌های آموزشی و ارائه درس با ویدیو و dvd با موضوع تخصصی قسمت‌های مختلف گوش حلق و بینی برگزار خواهد شد. 
 
به گفته این متخصص گوش و حلق و بینی در هر کنگره‌ای مسائل جدیدی همچون دارو‌ها، ابزار، روش‌ها و تحقیقات جدید ارائه می‌شود. 
همچنین در مورد بیماریهای اپیدمی در جامعه همچون سرطان‌های سر و گردن، دهان و حنجره، بیماریهای تیروئید، غدد بزاقی و سایر بیماریها که در ارتباط با این رشته است مورد بحث و بررسی قرار داده می‌شود. 

وی درباره مهمانان حاضر در این کنگره بین‌المللی اعلام کرد: اساتید اصلی حاضر در این کنگره ایرانی هستند اما از کشورهای ترکیه، بلژیک، ایتالیا، آلمان، انگلستان، کانادا و آمریکا شرکت کنندگانی داریم که در کنگره حضور فعال دارند.
 
 رئیس کنگره بین‌المللی انجمن علمی گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران درباره نحوه ثبت‌نام پزشکان در این کنگره بین‌المللی گفت: دو روش برای شرکت در این کنگره در نظر گرفته شده که یکی از طریق مراجعه به سایت کنگره آدرسiranent۲۰۱۴. com است. 
 
شیرازی با بیان اینکه دومین روش ثبت نام از طریق مراجعه به انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سرو گردن است، تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که افراد ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند و برای جلوگیری از ازدحام از طریق سایت کنگره اقدام به ثبت نام کنند. 

دکتر شیرازی همچنین یادآور شد: شرکت در این کنگره ۲۰ امتیاز بازآموزی برای متخصصین گوش و حلق و بینی دارد. 
 
وی ادامه داد: تلاش کرده‌ایم امتیاز‌هایی برای پزشکان عمومی، جراحان عمومی، جراحان پلاستیک و متخصص داخلی هم در نظر گرفته شود که این موضوع نیز به صورت دقیق در آینده اعلام خواهد شد. 

رئیس کنگره بین‌المللی انجمن علمی جراحان گوش، گلو، حلق و بینی و سر و گردن ایران محورهای اصلی این کنگره را نیز به این ترتیب توضیح داد: 
۱-در رشته گوش و حلق و بینی، در رشته‌های فوق تخصصی جراحی گوش، اعصاب گوش و قاعده جمجمه؛ 
۲-بیماری‌ها و جراحی‌های بینی و سینوس و قاعده جمجمه (که قسمت جلو از طریق بینی عمل می‌شود)؛ 
۳-بیماریهای دهان، حلق، حنجره و بیماریهای سرطان سر و گردن که شامل تیروئید و غدد بزاقی می‌شود؛ 
۴-جراحی‌های بازسازی و ترمیم و جراحی‌های پلاستیک بینی و صورت. 

 
انتهای پیام/
برچسب ها: کنگره ، گوش ، حلق ، بینی ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.