استاد دانشگاه هاوانا کوبا گفت : پیام جمهوری اسلامی برای کشورهای دیگر ، امید و تلاش است که این برخاسته از ملی گرایی ، مدرنیته و سنت‌گرایی کشور ایران است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،ماریا پومیر در سلسله جلسات بزم اندیشه در محل موسسه جوانان آستان قدس رضوی در مشهد ، درخصوص حمله اخیر رژیم صهیونستی به غزه افزود : جوانان اروپایی از حمله اسرائیل به غزه بیشترین تاثیر را پذیرفتند و حتی تعدادی از آنان قصد دارند تا تحقیقات خود را روی ماهیت و تاریخ اسرائیل شروع کنند.

وی گفت : امروزه رابطه بین اسرائیل و آمریکا نیز دچار فاصله شده‌است و برای مثال تفاهمنامه‌ای که بین ایران و آمریکا امضا شد ، از طرف رییس جمهوری آمریکا پیشنهاد شده بود که این نشان می دهد رابطه اسرائیل با آمریکا مثل قبل نیست و از هم فاصله گرفته اند.
این استاد دانشگاه افزود : داعش دست نشانده اسرائیل است و حمله آنان به مسیحیان نیز از قبل برنامه ‌ریزی شده است تا رابطه بین مسلمانان و مسیحیان خراب شود .
وی گفت : اسرائیل قصد دارد که بگوید مسلمانان انسان هایی خطرناک برای بشریت هستند و آنها حمله انتحاری را به مسلمانان ارتباط می دهند تا یک نوع ترس از مسلمانان را در بین مردم کشورهای دیگر ایجاد کنند.
ماریا پومیر افزود : تروریسم با عوام فریبی و استفاده از ابزارهای خاص خود می تواند افراد را نادان کند و آنها را از فهم درست ماجرا ناتوان سازد .

انتهای پیام/ش/ن
برچسب ها: دانشگاه ، هاوانا ، بزم ، اندیشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.