مدیر عامل سازمان محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران از وجود حشرات ریز معروف به پروانه سفید بالک در کشور خبر داد.

 علی محمد شاعری مدیر عامل سازمان محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  گفت:‌ این حشرات ریز که معروف به پروانه‌های سفید بالک هستند که از مناطق اطراف شهر تهران در اراضی کشاورزی و گلخانه ای محصولات سیفی و سبزی و چالیزاری را تولید و عرضه می‌کنند پدیدار شده است و میزبان محصولات کشاورزی و زراعی و باغی آن‌ها شده‌اند و بیشتر در اطراف شهر تهران مخصوصا جنوب شهر تهران وجود دارند.

وی افزود: این حشرات در استان‌های هم جواری هم چون قزوین، قم،جنوب و جنوب غرب تهران طغیان پیدا کرده‌اند.

شاعری عنوان کرد: علت اصلی طغیان این حشرات تغییر شرایط آب و هوایی و افزایش درجه حرارت و طولانی شدن مدت گرما در سال جاری که نسبت به سال گذشته 1.5درجه حرارت دما افزایش یافته بوئد  وهمچنین خشکسالی ناشی از کاهش بارندگی بوده است.

*سم پاشی بی رویه کشتار حشرات مفید، رشد حشرات سفید را دامن زده است

مدیر عامل سازمان محیط زیست و توسعه پایدار در ادامه اظهار داشت:‌ دلیل دیگر گرما وجود این حشرات سم پاشی بی‌رویه‌ای بوده که در اراضی کشاورزی اطراف شهر تهران انجام شده و دشمنان طبیعی این حشره را از بین برده است و به ترویج این حشرات در مقابل سموم شیمیایی مقاوم شده‌اند.

وی یادآور شد:‌ بیشتر از 5 دهه گذشته است که این حشره در ایران دیده شده است و گیاهان زیادی هم میزبان این حشره ناخوانده در شهر تهران هستند.

وی تصریح کرد:‌ پیش بینی‌ می‌شود که امسال فعالیت‌های کشاورزی به صورت نامناسبی صورت گرفته و همه این موارد دست به دست هم داده‌اند تا این حشرات معروف 2پروانه سفید بالک مهمانان ناخوانده شهر تهران باشند و به این شهر پناه بیاورند.

*حشرات سفید خطری برای سلامتی مردم ندارند

شاعری در ادامه بیان داشت: خوشبختانه این حشرات بی آزار هستند و هیچ گونه خطری برای سلامتی و بهداشت انسانی ندارند.

وی توضیح داد:‌ هم اکنون شهرداری تهران با روش‌های بسیاری که از جمله آن‌ها می توان به آبشویی مرکز جنوب شهر تهران که متصل به راضی کشاورزی هستند نموده است.

وی افزود: خسارت‌هایی که به فضای سبز در شهر تهران وارد شده است در جنوب و مرکز بیشتر از شمال تهران است.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ با کاهش دمای هوای تهران رفته رفته از تعداد این حشرات ریز در شهر تهران کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حشره ریز ، معروف ، پروانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار