قائم مقام بنیادشهید و امور ایثارگران کشور گفت: از حضور پررنگ مازندرانی ها در دوران دفاع مقدس خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، سردار انصاری امروز در همایش تکریم از ایثارگران و حماسه سازان دفاع مقدس در ساری، هدف از برگزاری این همایش را تجلیل از ایثارگران، جانبازان و مصدومان شیمیایی و بزرگداشت نقش بانوان به عنوان اسوه های مقاومت و ایثار بیان کرد.

قائم مقام بنیادشهید و امور ایثارگران کشور علت نامگذاری هفته دفاع مقدس را تبعیت مردم از ولی امر و مرجعیت شیعه در مقابله با حمله دشمن و بنیان یک حرکت مقاومت اسلامی در منطقه اعلام کرد و افزود: این مقاومت باعث یک حرکت تاریخی در منطقه شده و معادلات بین المللی را برهم زده است.

وی جایگاه ایران در منطقه باثبات و با امنیت است و این دستاورد خون شهیدان و ایثارگری جانبازان و ایثارگران است.

سردار انصاری با بیان اینکه کارایی دین اسلام و مدیریت جامعه و پشتیبانی مردمی از ولایت فقیه و لبیک گفتن و تبعیت از مرجعیت شیعه از دستاوردهای مهم در دوران دفاع مقدس بود، افزود: نقش مردم مازندران در این دوران پررنگ بوده و مردم مازندران در لشگر 25 کربلا، در غرب کشور، حضور در قرارگاه رمضان، مقابله با توطئه مخالفان و ساماندهی و اعزام نیروها به جبهه ها حضور فعال داشتند.

وی یادآور شد: 100 هزار بسیجی مازندرانی در دوران دفاع مقدس هرکدام 2 بار به جبهه ها اعزام شدند.

قائم مقام بنیادشهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه ائتلاف کشورهای غربی برای مبارزه با داعش یک دروغ است گفت: هدف آن ها ورود به منطقه و تامین امنیت اسرائیل برای مقابله با مقاومت اسلامی در منطقه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران هم گفت: شهدا، ایثارگران و جانبازان حق بزرگی برگردن ما داشته و باید به طور واقعی از آن ها تقدیر کرد.

رضایی افزود: مازندران 10 هزار و 400 شهید، 3 هزار و 702 جانباز شیمیایی و 176 شهید جانباز تقدیم انقلاب کرده است.

وی یادآور شد: میانگین کمترین سن شهید در دفاع مقدس در مازندران 12 سال و بیشترین آن 77 سال است.

در پایان این همایش به مناسبت سی و چهارمین سالگرد دفاع مقدس، از 34 ایثارگر، جانباز و خانواده شهید تقدیر شد.

برچسب ها: ساری ، حضور ، مازندرانی ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.