به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه امسال شاهد افزايش توليد گندم استان و ارتقاي جايگاه استان كرمانشاه از رتبه پنجم در سال زراعي قبل به رتبه سوم كشور در زمینه تولید گندم بودیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ علي اشرف منصوري با بیان اینکه در سال زراعي جاری بیش از 630 هزار تن گندم مازاد بر نياز از كشاورزان استان خريداري شد كه با توجه به خريد392 هزار تني در سال زراعي قبل افزايشي بيش از 53 درصد را نشان مي دهد، گفت: مجموع اين دلايل منجر به افزايش توليد گندم استان و ارتقاي جايگاه استان كرمانشاه از رتبه پنجم در سال زراعي قبل به رتبه سوم كشور در سال زراعي جاری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه يكي از عوامل موثر در افزايش توليد محصولات كشاورزي استان در سال زراعي جاری را رعايت مسائل به زراعي و به نژادي، همراهي كشاورزان با آموزش هاي كاربردي و ترويجي، استفاده از ارقام مناسب، مبارزه به موقع با آفات، بيماري ها و علفهاي هرز و دقت در مراحل كاشت، داشت و برداشت محصول دانست.

وي با تاكيد بر اینکه در سال زراعي جاری و در راستاي تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتي مدنظر مقام معظم رهبری، اين سازمان اقدام به برنامه ريزي هاي متعددي جهت افزايش توليد محصول گندم كه اهميت بسزايي در اقتصاد دارد، کرده است، گفت: از جمله این اقدامات مي توان به نظارت دقيق بر مراحل توليد از سوي كارشناسان و محققان جهاد كشاورزي و آموزش مستمر و كاربردي بهره برداران اشاره كرد.

منصوري افزود: يكي ديگر از عوامل كسب موفقيت استان در توليد بالاي گندم معرفي ارقام گندم استاندارد، بوجاري شده و مقاوم در برابر آفات و بيماري ها، پربازده و مناسب براي اقليمهاي مختلف بوده كه در اكثر نقاط استان كشاورزان با نظر كارشناسان اقدام به تهيه بذور مناسب كرده و اين كار نيز در كنار ساير عوامل باعث افزايش توليد گندم گرديد.

انتهاي پيام/ا

برچسب ها: کرمانشاه ، افزایش ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.