پیوندی گفت:باید به دنبال تدوین دستورالعمل‌هایی باشیم تا شاخص مصرف داروهای شیمی‌درمانی طبق استانداردها باشد و از این طریق پولی که خیرین می‌دهند در راه صحیح مصرف شود و بار هزینه‌ها کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرنگاران، طباطبایی، رئیس بیمارستان امام حسین(ع) در حاشیه افتتاح بخش شیمی درمانی این بیمارستان گفت: در سیستم درمانی فضای مناسب برای بخش سرطان کم است و این در حالی است که روحیه بیمار در درمان او بسیار موثر است.

وی ادامه داد: بیمارستان امام حسین(ع) در محدوده شرق تهران با 530 تخت و ضریب اشتغال 90 درصد 7 میلیون نفر بیمار را پوشش و تحت درمان قرار می‌دهد 

سالانه بیش از 800 میلیارد تومان صرف داروهای شیمی درمانی می‌شود  

در ادامه پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم افتتاح بخش شیمی درمانی امام حسین گفت: سالانه بیش از 800 میلیارد تومان صرف داروهای شیمی درمانی می‌شود که هزینه کمر شکن است، لذا باید ورود بیماران جدید را کاهش داده و راه درمان بهتر را در پیش گیریم. 
 
وی افزود: در سراسر دنیا بیشترین هزینه دولت‌ها صرف بهداشت و درمان می‌شود و خوشبختانه با رویکرد و حمایت دولت و مقام معظم رهبری سال 93 برای بهداشت و درمان سال خوبی خواهد بود. 

پیوندی با تأکید بر اینکه باید به فکر راهکارهای جدید برای کاهش هزینه‌ها بود، گفت: با پیشگیری باید از ورود بیماران جدید جلوگیری کرد تا طول عمر آنها نیز افزایش یابد و نشاط و شادی را به مردم برسانیم. این کار سنگینی است که ما به تنهایی و بدون کمک خیرین نمی‌توانیم انجام دهیم.

وی ادامه داد:‌باید به دنبال تدوین دستورالعمل‌هایی باشیم تا شاخص مصرف داروهای شیمی‌درمانی طبق استانداردها باشد و از این طریق پولی که خیرین می‌دهند در راه صحیح مصرف شود و بار هزینه‌ها کاهش یابد.

پیوندی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت از اردیبهشت ماه امسال، گفت: با اجرای این طرح توانسته‌ایم دغدغه‌ها را بیشتر بشناسیم اما به کمک بیشتری نیاز داریم به همین دلیل در دانشگاه به فکر بهره‌گیری از خیرین در مجمع گسترده‌ای هستیم تا پیشنهادهای آنها راهگشای مسیر باشد.

وی افزود: به دلیل نبود زیرساخت‌ها مشکلات نظام سلامت بیش از حد دیده می‌‌شود اما بیشترین هزینه‌ای که دولت می‌پردازد در حوزه درمان است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال دلیل تزریق اعتبارات بالا در حوزه سلامت سال خوبی باشد و غفلت 25 ساله موجود را با کمک مردم و پزشکان کم خواهیم کرد.


 
انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.