مدير كل پزشكي قانوني مازندران گفت: درپنج ماه نخست امسال، تعداد 99نفر از عابران پیاده در براثرتصادفات رانندگی جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 15 درصد کاهش داشت .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری به نقل از  روابط عمومي اداره كل پزشكي قانوني مازندران عباسی مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در پنج ماه امسال را  358  اعلام کرد و افزود: از این70 مرد و مابقی زن بودند که 27درصد کل تلفات حوادث رانندگی پنج ماه امسال عابرین پیاده بودند.

وی 50درصد از علت فوت عابرین را  شکستگیهای متعدد و 40 درصد را ضربه به سر دانست و تصریح کرد : بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می شوند، افراد بالای 50 سال با 63 درصد و کمترین سنین 10 به پایین با 4درصد قرار دارند.

مدير كل پزشكي قانوني مازندران با اشاره به متاهل بودن 83درصد از کشته شدگان گفت :اردیبهشت و خرداد ماه هر کدام با 27 مورد فوتی بیشترین ماهی بود که این اتفاق در آن به ثبت رسید.

عباسي با بیان اینکه بالاترین آمار فوتی های عابران پیاده در شهرستان‌هاي ساري با 15 ، آمل و نوشهر هر کدام با 11 مورد رخ داد ، افزود:62 درصد وسیله درگیر با عابرین سواری هستند.

وی با بیان اینکه تحصيلات متوفيان عابران پياده  81درصد از كشته شدگان در سطح کمتر از دیپلم هستند افزود : نکته مهم این است که در 6درصد از موارد برخورد موتورسوار با عابرین پیاده منجر به مرگ شده است.

مدير كل پزشكي قانوني مازندران درباره افزایش سن سالمندی خاطر نشان کرد:این افزایش ایجاب می کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابرین  ، بخصوص عابرین سالمند داشته باشند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: کاهش ، مرگ ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.