رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل در سخنانی تاکید کرد آمريکا برای دستيابی به راه حل سياسی در مورد پرونده هسته‌ای ايران تلاش می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ "باراک اوباما" در آغاز سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به اینکه صدها ميليون نفر در جهان از فقر نجات پيدا کردند و شمار افراد به شدت فقير در جهان نصف شده است؛ افزود: ما بايد از انرژي های جايگزين مانند انرژی خورشيدی استفاده کنيم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اگر روسیه روند صلح را در بحران اوکراین اتخاذ کند، اعمال تحریم‌های علیه این کشور برطرف می‌شود، افزود: جامعه جهانی در اجرای قوانین عادلانه شکست خورده است.

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه به رغم تمامی دشواری‌ها ما همچنان نسبت به جهانی بهتر خوش‌بین هستیم، اضافه کرد: همه ما باید مسئولیت خود را در قبال جهان بر عهده بگیریم.

"باراک اوباما" همچنین با تاکید بر ادامه فشار بر داعش، گفت: توحش تروریست‌ها در سوریه و عراق هوشیاری ما را می‌طلبد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون برنامه هسته‌ای ایران گفت: آمريکا برای دستيابی به راه حل سياسي در مورد پرونده هسته‌اي ايران تلاش مي کند. ايران بايد اين فرصت را غنيمت بشمرد. ما نبايد اجازه بدهيم اين فرصت از دست ما خارج شود. ما بايد تضمين کنيم که اين برنامه صلح آميز خواهد بود.

وی همچنین در جایی دیگر از سخنان خود افزود: شوراي امنيت امشب قطعنامه جديدی را براي مبارزه با تروريسم تصويب خواهد کرد.

اوباما گفت: بايد نفرت آفرينی از مدارسي که تعصب را آموزش می‌دهند خارج شود. دويست هزار نفر در جنگ داخلی در سوريه جان خود را از دست دادند. ما اجازه نخواهيم داد تروريست‌ها پناهگاه امنی پيدا کنند. روحانيون بايد در برابر فتنه انگيزی‌های طايفه‌ای و دينی که بسياری از کشورهای عربی را تهديد مي کند، بايستند.

وي خاطر نشان کرد: عراق در لبه پرتگاه قرار گرفته بود. ما سلاح در اختيار مخالفان ميانه رو در سوريه قرار خواهيم داد تا با داعش و نظام بجنگند، اما راه حل نهايی در اين کشور سياسی خواهد بود.

اوباما جوانان کشورهای مسلمان را خطاب قرار داد و به آنها درباره پيروی از انديشه هاي افراطي هشدار داد و از جوانان مسلمان خواست به پيشرفت کشورها و وضع زنان توجه کنند.


انتهای پیام//
برچسب ها: اوباما ، سخنرانی ، باراک ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۱:۰۲ ۰۳ مهر ۱۳۹۳
امریکا تو همه چیز نظر میده و دخالت میکنه فکر میکنه فکر متفکره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
ایول ،باید آمریکا این فرصت را غنیمت شمارد! آخیش یه باید هم ما گفتیم ،آیا تا کی این یانکیها دست از باید نبایدهاشون برمیدارن؟ باباتون به شما ادب یاد نداده؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۱۰ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
این مردک مردم دیگر کشورها را هالو گیر آورده فکر می کنه مردم ایران هم مثل مردم آمریکا راحت با یک آ بنبات چوبی آروم می شن اگه راست می گه کشور خودش از لحاظ انرژی های فسیلی در رده های بالا قرار داره تو چرا تکنولوژی هسته ای خودت را متوقف نمی کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۲۰:۴۶ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
البته اگرکنگره چوب لای چرخهای دولت باراک اوباماقرارنده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار