عضو کمسیون کشاورزی مجلس با اشاره به طرح وزیر نیرو درباره تشکیل بازار آب در کشور گفت: این طرح در واقع با عنوان یک ایده مطرح شده و باید بر روی آن کار کارشناسی صورت بگیرد.

سید شکرخدای موسوی نماینده اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح وزیر نیرو درباره تشکیل بازار آب در کشور گفت: این طرح در واقع با عنوان یک ایده مطرح شده و باید بر روی آن کار کارشناسی صورت بگیرد.   

وی با بیان اینکه طرح تشکیل بازار آب در کمیسیون کشاورزی و صنایع مجلس نیز باید پیگیری شود اظهار داشت: نباید تا مدت‌ها خود را با این ایده سرگرم کرد بلکه باید به دنبال طرح منطقی، واقعی و قابل اجرا در مدیریت آب کشور باشیم.   

عضو کمسیون کشاورزی مجلس با تأکید بر اینکه موضوع آب نیازمند به یک اجماع کلی و کلان است تصریح کرد: باید نخبگان و متخصصان آب کشور از استان‌های مختلف در شورای عالی آب جمع شده و به طور گسترده به این مسئله بپردازند.   

وی افزود: این مسئله نباید فقط در حوزه استان تهران پیگیری شود بلکه باید نظر کارشناسان بومی و منطقه‌ای در نقاط مختلف کشور مورد ارزیابی قرار بگیرد و همچنین مناطقی از کشور که پر آب و یا مشکلات آبی دارند نظر آنان را جویا شد و در یک اتاق فکر بزرگتری به نتیجه رسید.   

موسوی با بیان اینکه مطرح کردن ایده بازار آب کار سختی است گفت: این طرح ممکن است که در جلسه‌ای مطرح شود اما فعالیت‌های مرتبط با این موضوع به خوبی پیش نرود بنابراین باید دلسوزان و نخبگان آب درباره این مسئله نظرات جمعی داده و به عنوان یک فراخوان تحت عنوان توزیع و مصرف و مدیریت صحیح آن در بهینه مصرف کردن تلاش کردند.   

وی اضافه کرد: باید درباره مدیریت آب در کشور به صورت ملی تصمیم گرفت چرا که این مسئله بسیار مهم بوده و متخصصین این امر بهتر بتوانند در این راستا تصمیمات مهمی بگیرند.   

این نماینده مجلس با بیان اینکه در حال حاضر در فصل بارندگی قرار داریم، گفت: شاید مشکل آب مقطعی در حال حاضر حل شود اما باید برای فرآیند یک سال تا دو سال آینده روی این موضوع فکر کرد.   

موسوی خاطر نشان کرد: برای مدیریت آب در کشور باید بدون شتابزدگی تصمیم گرفت تا به نتیجه خوبی برسیم و مجلس نیز به این مسئله به صورت جدی می‌پردازد.   

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار