مسئول حفظ نباتات سازمان پارک‌ها و فضای سبز کرج از ایمن سازی درختان نارون و اقاقیا خبر داد.

فاطمه محمد بیگی، مسئول حفظ نباتات سازمان پارک‌ها و فضای سبز کرج در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به  اثرات تخریبی آفات درختان اشاره کرد و گفت: امسال برای نخستین بار، چسب جذب حشرات درختان نارون و اقاقیا در کرج نصب شده است و اثر مطلوبی در کاهش مصرف سموم شیمیایی داشته است.

وی افزود: سوسک برگ خوار نارون و شته اقاقیا از مهمترین آفات تهدیدکننده درختان در کرج هستند که چسب جذب حشرات برای دفع این نوع حشرات نصب شده است.

مسئول حفظ نباتات ادامه داد:‌البته آفات دیگری از جمله سفید بالک زبان گنجشک نیز در کرج وجود دارد اما کفشدوزک شکارگر دشمن  آفت سفید بالک است در اکوسیستم وجود دارد و دیگر نیازی به تمهیدات ویژه برای دفع این حشره از سوی کلینیک گیاه پزشکی وجودندارد.

محمد بیگی تصریح کرد: گرما، کم آبی و عدم بارش مطلوب در زمستان از علل شایع پیداش این گونه آفات است که امسال هم به دلیل تشدید موقعیت کم آبی و گرما وجود این آفات به اوج خود رسیده است.

وی اظهار داشت:‌چسب جذب حشرات در معابر اصلی شهر و پارک‌های بزرگ کرج از جمله پارک  جهان نما، چمران، هامون، ایران زمین، از ابتدای اردیبهشت ماه نصب شده و تا پایان مهر جمع آوری می‌شود.
محمد بیگی خاطرنشان کرد:‌این طرح برای نخستین بار در سطح کرج اجرا شده است و در سال آینده با وسعت بیشتری برای مقابله با آفات هدف بر روی درختان نصب خواهد شد.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: درختان ، کرج ، پارک ، فضا ، سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار