ستارگان آسمان ایران اسلامی/ 33

فردی که در عملیات فتح‌المبین در انهدام نیروهای دشمن نقش بسزایی را ایفا کرد

شهید شهبازی روز دوم خردادماه ۱۳۶۱ در آستانه فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس براثر اصبات ترکش خمپاره به فوز عظیم شهادت نایل آمد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، در هر کشوری شناخت اسطوره‌های مقاومت برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

آشنایی با اسطوره‌های شهادت و مقاومت ایران اسلامی که ویژگی منحصر به فرد ایمان و معنویت را با آمادگی رزمی و دفاعی خود تلفیق کردند برای نوجوانان و جوانان کشورمان، جذاب و مفید است.

به همین منظور  باشگاه خبرنگاران در نظر دارد تا به معرفی مفید و مختصر شهدای شاخص با عنوان "ستارگان آسمان ایران اسلامی" به ترتیب حروف الفبا بپردازد.

اگرچه همه شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران مقاوم و سربلند و عزیز، ستارگان آسمان ایران اسلامی هستند و هرکس در هر شغل و مسئولیتی که قرار دارد و نفس می‌کشد، مدیون این فداکاری‌ها و از جان‌ گذشتگی‌ها است.

سردار شهید محمود شهبازی دستجردی

در سال ۱۳۳۷ در خانواده مذهبی در شهر اصفهان متولد شد. محمود از بدو کودکی طعم محرومیت و فقر در محیط خانواده را چشید.   
 
محمود قرآن را نزد مادرش که فرزند روحانی بود آموخت و در سال ۱۳۵۶ دیپلم گرفت و در‌‌ همان سال در رشته مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت پذیرفته شد.   
 
شهبازی به طور مشخص فعالیت‌های مذهبی و سیاسی خود را از دوران دبیرستان شروع کرد. محمود به خاطر فعالیت‌های مستمر در شهر اصفهان به عنوان چهره‌ای پرتلاش و انقلابی شناخته شده بود و پس از ورود به دانشگاه نیز به ابعاد تازه‌ای از فعالیت‌های انقلابی دست زد.   
 
شهبازی با شور انقلابی که داشت پس از تحقق انقلاب اسلامی چند روزی در کمیته اسلحه بدست می‌گیرد و به حراست از دستاوردهای انقلاب می‌پردازد.   
 
در اسفندماه ۱۳۵۷ به عضویت رسمی سپاه درآمد و در سال ۱۳۵۹ برای ساماندهی و سازماندهی سپاه پاسداران شهر همدان به این شهر رفت و پس از چندی به فرماندهی سپاه پاسداران همدان منصوب شد.   
 
شهبازی همزمان با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه شد و از هیچ تلاشی در مقابله با دشمن دریغ نمی‌ورزید و کارآمدی و لیاقت خود را در بعد نظامی به ظهور رساند. پیش از عملیات فتح المبین به مسئولیت معاونت تیپ ۲۷ محمد رسول الله (ص) برگزیده شده و در تحقق اهداف عملیات و منهدم کردن نیروهای دشمن نقش و سهم بسزایی ایفا می‌کند.   
 
محمود پس از عملیات فتح المبین تیپ ۲۷ را برای عملیاتی وسیع و بزرگ‌تر تجهیز و آماده می‌کند. او برای اجرای عملیات بیت‌المقدس نیروهای زبده تیپ را راهی محور اهواز و خرمشهر می‌کند.

شهید شهبازی روز دوم خردادماه ۱۳۶۱ در آستانه فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس براثر اصبات ترکش خمپاره به فوز عظمی شهادت نایل آمد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دفاع ، مقدس ، جنگ ، تحمیلی ، شهادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار