وزير راه و شهرسازي گفت: جامعه دريايي ما بايد توان رقابتي با همتايان خود را در سطح بين‌المللي به دست آورند و اين کار با ارتقاي مهارت، دانش زندگي همكاران در سطح جهان ميسر خواهد شد.

 
به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران  ، عباس آخوندي در مراسم روز جهاني دريانوردي که ديشب با حضورفرمانده نيروي دريايي ارتش، مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي ، مدير عامل کشتيراني جمهوري اسلامي ايران ، جمعي از اعضاي فراكسيون صنايع دريايي مجلس شوراي اسلامي و خانواده درياييان کشور برگزار شد ، با تاكيد بر لزوم رفع ناكارآمدي در كيفيت سواحل جنوب گفت: سواحل ايران بايد توان رقابتي در  همه بخش‌هاي دريايي از جمله حمل و نقل، كيفيت زندگي ساحل نشينان و توسعه صنايع فراساحل را داشته باشند.  

آخوندي با اشاره به کم آبي کشور افزود: براي رفع اين مشکل از انتقال آب از درياهاي جنوب و شمال به سمت مرکز صحبت مي کنيم و اکنون کمبود آب در جاي جاي کشور وجود دارد و  
نشان مي دهد جايي از توسعه کار ما دچار اشکال است.  

وزير راه و شهرسازي تاکيد کرد: بايد بهترين سکونتگاها در کنار دريا و بنادر مي بود تا اين همه نياز به حمل آب نمي داشتيم.  

وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري درباره بهبود وضع زندگي ساحل نشينان ادامه داد: دريا به عنوان مكاني است كه تمامي کشورها در آن حضور دارند و حس رقابت باعث شده تا قدرت رقابت‌پذيري را ارتقا دهيم و دچار عقب‌ماندگي نشويم.  

آخوندي ادامه داد : سازمان بنادر علاوه بر اينکه بايد به فکر حمل و نقل دريايي باشد لازم است ارتقاي کيفيت زندگي ساحل نشينان را نيز در دستور کار قرار دهد.  

وي باتاكيد به اهميت اولين سفر رئيس جمهور به جنوب كشور خاطر نشان كرد: توجه به دريا در اقتصاد كشور نشان مي‌دهد كه نقش نيروي انساني در سطح بين‌المللي در حوزه دريايي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.  

وزير راه و شهرسازي خانواده جامعه دريايي را مهمترين ركن پيشرفت در اين حوزه دانست .
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار