مسکن در هفته ای که گذشت:

گره کور مشکلات مسکن مهر بازشدنی نیست/دولت طرح ساخت مسکن اجتماعی را عملياتی می‌کند

گره کور مشکلات مسکن مهر بازشدنی نیست و دولت طرح ساخت مسکن اجتماعی را عملياتی از جمله مهم ترین عناوین خبری این هفته به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران بازار مسکن این هفته شاهد اتفاقات بسیاری از جمله



از سیر تا پیاز صندوق پس انداز مسکن/ حرف های که هنوز قطعیت پیدا نکردند

ما قصد داریم صندوقی راه اندازی کنیم که تسهیلاتی با سود 14 درصد پرداخت کند و 50 درصد از قیمت یک واحد 75 متری شامل شود این حرف ها بخشی از سخنان وزیر راه وشهرسازی در خصوص طرح جامع مسکن است طرحی که هنوز بعد از گذشت یک سال هیچ قطعیتی پیدا نکرده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی:

نیکخو با تاکید بر ضرورت به کارگیری روش‌های نوین در صنعت ساختمان افزود: برخی از پیمانکاران، انبوه سازان و حتی مهندسان با روش‌های نوین در ساخت و ساز آشنا نیستند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

تابش گفت: تا افق 1405 ، 2 میلیون و 500 هزا ر واحد مسکن روستایی نوسازی می‌شوند که این امر باعث رفع کمبود مسکن در روستا می‌شوند.

معاون مسکن روستای بنیاد مسکن خبر داد:

مهدیان با اشاره به ، به اتمام رسیدن کار کارشناسی واحدهای خسارت دیده زلزله مورموری گفت: بیش از 7 هزار واحد مسکونی نیازمند احداث دوباره و 10 هزار واحد مسکونی نیز نیازمند تعمیرات هستند.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی خوزستان عنوان کرد:

واهبی گفت: عدم هماهنگی و همکاری شهرداری‌ها با سازمان نظام مهندسی و اشکال در مقررات ساختمان را می توان از دلایل ضعف عملکرد در سازمان نظام مهندسی دانست.

دبیر اتحادیه املاک تهران گفت: بازار خريد و فروش مسکن دچار رکود است اما بازار اجاره بهاي مسکن روند عادي را دارد.

مديرعامل سازمان ملی زمين و مسکن:

مديرعامل سازمان ملی زمين و مسکن گفت: دولت طرح ساخت مسکن اجتماعی را عملياتی می‌کند و بخشی از منابع مالی آن قرار است با همکاری نهادهای عمومی و حمايتی همچون تامين اجتماعی، کميته امداد و سازمان بهزيستی تامين شود.

گزارش باشگاه خبرنگاران از پروژه جدید وزرات راه و شهرسازی

این روزها همه منتظر اعلام آخرین اخبار از مسکن اجتماعی هستند مسکنی که به گفته مسئولان وزرات راه وشهرسازی تفاوت عمده ای با مسکن مهر دارد.

باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد:

طبق آمارهای به دست آمده، پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید طی هفت ماه گذشته 3 درصد بوده که به طور میانگین ماهانه 42 صدم درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد:

وزارت راه و شهرسازی با ارائه طرح جامع مسکن و صحبت در خصوص تسهیلات 80 میلیون تومانی مسکن بازار را برای دلالان مسکن داغ کرد.

معاون وزیر راه خبر داد:

شکرچی زاده گفت: امیدواریم برنامه پنج ساله توسعه شبکه شتاب نگاری که تدوین شده نیز زودتر به مرحله اجرا برسد.

مدیر عامل شرکت عمران پرند خبر داد:

هاشم‌زهی گفت: در حال حاضر جمعیتی بالغ بر 120 هزار نفر در این شهر ساکن هستند و طبق پیش بینی های انجام شده تا پایان امسال شمار ساکنان پرند به 210 هزار نفر خواهد رسید.

آخوندي :

وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه 18 ميليون نفر از جمعيت شهري در بافتهاي فرسوده، تاريخي و حاشيه شهرها زندگي مي کنند بر توجه به اين بافت ها تاکيد کرد.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار