شهرداری منطقه 9 گفت:‌این طرح وارد فاز اجرایی شده و با زیرگذر دسترسی به محله طرشت برقرار خواهد شد.

 سید علیرضا حسینی شهردار منطقه 9 با بیان این خبر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: احداث زیر گذر استاد معین در تقاطع خیابان آزادی باعث کاهش حجم ترافیک در خیابان استاد معین- بلوار اکبری(بزرگراه‌های یادگار امام و شهید آیت الله سعیدی و جناح) می‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح قسمت اعظمی از اتصال شمال ه جنوب این محدوده بخش از طرح جامعی است که با ادامه جنوب خیابان استاد معین و گذرا از پادگان جی و اتصال به خیابان 30متری جی به صورت کارگروه بزرگراهی به خود گرفته و قسمت اعظمی از بار ترافیکی این محدوده کاهش می‌یابد.

شهردار منطقه 9 با بیان این که هماهنگی‌های لازم با سازمان‌ها و ادارات مرتبط صورت گرفته افزود: در این خصوص هماهنگی‌های لازم با سازمان مشاور فنی و مهندسی و معاونت فنی و عمرانی منطقه در دست مطالعه  و بررسی بوده و با ارگان‌های آب، گاز، کنترل ترافیک و مخابران صورت گرفته است.

وی در خصوص اهمیت این پروژه اظهارکرد: با توجه به این که خیابان آزادی یکی از محورهای اصلی و شریانی این منطه بوده و از راه‌های ارتباطی با مرکز شهر است در اجرای این طرح برنامه ریزی شده تا تردد رانندگان و عابران مختل نشود.

شهردار منطقه9خاطرنشان کرد:‌ این زیرگذر در محورهای شمالی و جنوبی است و 700متر طول، 17متر عرض و ارتفاع حدود11متردارد و با توجه به اهمیت برج ‌آزادی و نمای بصری آن اجرای پل رو گذر منتفی بوده و هیچ تغییری در مختصات خیابان آزادی رخ نمی‌دهد.

گفتنی است سوالات تردد شهروندان از مناطق شمالی به مناطق جنوبی از مزایای اصلی اجرای این طرح است و آنان برای دسترسی به مناطق جنوبی دیگر لازم نیست میدان آزادی و بزرگراه یادگار امام(ره) عبور کنند و می‌توانند با عبور از خیابان استاد معین به محدوده شمشیری از بزرگراه فتح و آیت اله سعیدی دست یابند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: تقاطع ، همسطح ، اجرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار