سخنگوی وزارت امور خارجه چین باتاکید بر بازگشت ثبات به دو کشور یمن و افغانستان، از توافقنامه صلح یمن حمایت کرد و خواستار تشکیل هرچه سریع تر دولت وحدت ملی در افغانستان شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  "خوا چون اینگ" سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری ابراز امیدواری کرد که گروه های مختلف یمن با گفت وگو اختلافات را حل و فصل کنند و برای پیشبرد روند انتقال سیاسی و احیای هر چه سریع تر ثبات و توسعه این کشور تلاش نمایند .

به نوشته روز سه شنبه روزنامه "مردم" ارگان حزب حاکم چین، وی گفت گروه های مختلف یمن با توجه به اوضاع کلی این کشور باید توافقنامه صلح را اجرا کرده و از خشونت ها جلوگیری کنند.

گروه های سیاسی یمن یکشنبه شب توافقنامه صلحی را که در آن تشکیل دولتی قدرتمند و توقف فوری درگیری پیش بینی شده است با نظارت سازمان ملل امضا کردند.

"توافقنامه صلح و مشارکت ملی" که در حضور رییس جمهور و نمایندگان انصار الله "شیعیان حوثی"امضا شد، نتیجه 'گفت وگوی ملی' است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین با اشاره به توافقنامه میان 'عبدالله عبدالله' و 'اشرف غنی احمدزی' دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان برای تشکیل دولت وحدت ملی، از این روند استقبال کرد.

وی گفت که این توافقنامه سرآغاز جدیدی برای برقراری همبستگی و ثبات در افغانستان است

'خوا چون اینگ' با اشاره به حمایت چین از تشکیل هرچه سریع تر دولت ائتلافی در افغانستان، گفت: پکن به عنوان همسایه دوست افغانستان به روابط خود با این کشور بسیار اهمیت داده و مایل است برای پیشبرد روابط راهبردی دو کشور همکاری با افغانستان را تقویت و تا حد توان در بازسازی صلح آمیز به کابل کمک کند.

عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان پس از دو ماه مذاکره، روز یکشنبه گذشته موافقتنامه تشکیل دولت وحدت ملی را در کاخ ریاست جمهوری این کشور امضا کردند.

عبدالله و احمدزی با امضای این موافقتنامه عملا وارد مرحله جدیدی برای تشکیل دولت وحدت ملی افغانستان شدند و به بحران و نگرانی مردم درخصوص اوضاع کنونی این کشور پایان دادند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.