ایران همواره از صلح و ثبات در سایه تشکیل دولت فراگیر در "افغانستان" حمایت می کند

وزارت امورخارجه با استقبال از حصول توافق سیاسی در افغانستان گفت:جمهوری اسلامی ایران همواره از صلح، ثبات و امنیت در سایه تشکیل دولت فراگیر و قوی با مشارکت همه اقوام و گروههای این کشور حمایت کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای از حصول توافق سیاسی بین اشرف غنی احمد زی و عبدالله عبدالله نامزدهای محترم ریاست جمهوری افغانستان برای تشکیل دولت وحدت ملی استقبال کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور همسایه و حامی دائمی افغانستان؛ همواره از صلح، ثبات و امنیت در سایه تشکیل دولت فراگیر و قوی با مشارکت همه اقوام و گروه های این کشور حمایت کرده است.

این بیانیه می افزاید: بر این اساس، توافق اخیر را نشانه بلوغ سیاسی بالای نخبگان و مردم افغانستان ارزیابی کرده و آن را نشانه ظرفیت و توانمندی فراوان جامعه افغانستان برای برون رفت از مشکلات داخلی می داند. تجربه سالیان گذشته به مردم افغانستان آموخته است که حفظ وحدت و همدلی میان اقوام مختلف؛ رمز موفقیت آنها در اداره کشور است.

در ادامه این بیانیه آمده است: امید می رود توافق حاصله با درایت و هوشیاری دولت جدید افغانستان از پایداری لازم برخوردار شده و نتایج مثبت آن زمینه ساز تحکیم امنیت آرامش و رشد و شکوفایی همه جانبه افغانستان را فراهم سازد.

جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر سیاست اصولی خود مبنی بر حمایت از یکپارچگی و توسعه در افغانستان، آمادگی خود را برای همکاری با دولت جدید افغانستان و گسترش مناسبات بین دو کشور در ابعاد مختلف اعلام می دارد.

به گزارش ایرنا،صبح امروز"یکشنبه" پس از دو ماه مذاکره، عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد زی دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان، موافقتنامه تشکیل دولت وحدت ملی را در کاخ ریاست جمهوری این کشور امضا کردند.
/انتهای پیام
منبع:لیرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار