رییس‌جمهوری روز سه‌شنبه در جریان سفر به نیویورک، در دومین دیدار خود با سران کشورها در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران؛حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار با تأکید بر جدیت در تداوم قدم‌های مثبت در روابط همه‌جانبه ایران و ترکیه، به یادآوری توافقات کمیسیون راهبردی روابط دو کشور برای شتاب بخشیدن به همکاری‌ها و حل برخی مشکلات پرداخت.

رییس جمهوری در ادامه از رجب طیب اردوغان برای سفر به ایران دعوت کرد تا دومین جلسه شورای راهبردی روابط دو کشور برگزار و روند توافقات آنکارا و همکاری‌های دو کشور را بررسی و شتاب بخشند.

روحانی در ادامه، رسیدن سطح مبادلات ایران و ترکیه به ۳۰ میلیارد دلار را حق دو ملت همسایه و دوست دانست.

رییس جمهوری با تأکید بر حمایت از توسعه روابط اتاق های بازرگانی ایران و ترکیه، یادآور شد: ایران از حضور سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی ترکیه در پروژه های خود استقبال می کند و بر توافق ایران و ترکیه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی ترکیه در بخش های مختلف انرژی و حمل و نقل و صنعت ایران پایبند هستیم.

رییس جمهوری، مسائل نگران کننده منطقه را نیازمند همکاری و مشورت بیشتر کشورهای منطقه دانست و خاطرنشان کرد: منطقه باید روی ثبات و آرامش پایدار را ببیند و حق کشورهای بزرگ منطقه است که برای این موضوع تصمیم گیری کنند.

رییس جمهوری افزود: امنیت در منطقه یک موضوع یکپارچه است و مشکل در هر نقطه ای از منطقه وجود داشته باشد بر روی وضعیت کل منطقه تأثیر خواهد گذاشت.

روحانی با یادآوری اینکه ایران و ترکیه در عمده مسائل دارای نقطه نظرات مشترک هستند، تصریح کرد: دو کشور باید در زمینه موارد جزئی که اختلاف نظر وجود دارد به گفت و گو و همفکری ادامه دهند.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه نیز در این دیدار، روابط دو جانبه ایران و ترکیه را در مرحله مهمی دانست و بر پیگیری عملیاتی شدن توافقات قبلی دو کشور در شورای راهبردی روابط ایران و ترکیه تاکید کرد و ابراز امیدواری نمود که حجم مبادلات ایران و ترکیه تا پایان سال ۲۰۱۵ به ۳۰ میلیارد دلار برسد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دیدار ، دکتر ، روحانی ، اردوغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار