جشنواره عروسک‌های ایرانی با هدف ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی میزبان عروسک‌های نوستالژی و عروسک‌های ملی ایران می شود.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، حاضر در برج میلاد؛ فرزاد هوشیار پارسیان مدیر عامل برج میلاد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس  گفت: جشنواره‌ی بچه‌های ایرانی-عروسک ایرانی در شورای مدیران به تصویب رسید، برای آغاز یک هدف بزرگ فرهنگی که جا داشت از طلوعی مدیر شبکه جهانی جام جم تشکر کنیم.

برج میلاد به عنوان یکی از 6 برج بلند مخابراتی دنیا به عنوان یک سازه‌ی کاملا ایرانی عهده دار نماد شهر تهران در آستانه‌ی حرکت به سوی تمدن است و به سمت ارائه‌ی آثار فاخر فرهنگی پیش می‌رود.

وی افزود: در واقع این جشنواره پایدار با یک دبیر خانه‌ی دائمی قرار است کار خود را ادامه دهد تا شاهد ورود عروسک‌های ملی باشیم.

این جشنواره با همکاری گروه کودک و نوجوان شبکه جهانی جام جم قرار است معرف یک موج نوی برخواسته‌ از هویت اسلامی باشد. وظیفه‌ی شما اصحاب رسانه معرفی عروسک‌ها و فرهنگ ایرانی اسلامی است.

* عروسک جزو ابزارهای سرگرمی و تقویتی تاریخی است
 
در ادامه میرکیانی مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه جهانی جام جم گفت: عروسک جزء ابزارهای سرگرمی و تربیتی تاریخی است و مناسب آداب و رسوم فرهنگی ما در متون و کهن تاریخی عروسک به کار گرفته شده است.

عروسک برای گروه سنی پایین ایجاد همزاد پنداری می‌کند؛ خردسالان با عروسک ارتباط برقرار کرده و هیچ کس را به دنیای تخیلی خود راه نمی‌دهند؛ در کنارش می‌خوابند و با او ارتباط برقرار می‌کنند.

میرکیانی تصریح کرد: امروزه عروسک تبدیل به یک ابزار سیاسی شده و حضور و وجودشان در زندگی بچه‌ها نهادینه شده است و بعضی از عروسک‌ها در آشفتگی بازار وارد شده که برگرفته از یک ساختار فیزیکی یک اتحادیه‌ی نظامی هستند و به دلیل جاذبه‌های ظاهری نیز در بازار ما وجود داشته و فراتر از عروسک‌های ما در اختیار کودکان قرار می‌گیرد.

* کودکان بی پناه ترین افراد جنگ نرم هستند
 
وی ادامه داد: عروسک یک منبع پایان ناپذیر تولید سرمایه در سطح جهان شده و باعث رونق اقتصادی است. این جشنواره با حمایت و مساعدت برج میلاد برگزار می‌شود و هدف آن ایجاد فضای لازم و موج فرهنگی نویی خواهد بود که تا به حال به طور کامل از تمام ظرفیت‌های ایرانی برای تولید عروسک استفاده نشده است. به عنوان مثال "عمو نوروز" عروسکی است که می‌تواند در حوزه‌ی کشورهای نوروز تبدیل به تندیس شده و به عنوان فرهنگ ایرانی ارائه شود تا هم دیگر کشورها از فرهنگ ما آگاه شوند و هم سود اقتصادی داشته باشد.

مدیر گروه کودک شبکه جهانی جام جم اظهار داشت: با برگزاری این جشنواره وارد یک رقابت تازه‌ می‌شویم که اولین دوره‌ی آن از 12 تا 22 مهر ساعت 17 با بیش از 300 غرفه در محوطه‌ی سایت ورزش برج میلاد به همراه کارگاه‌های آموزشی آغاز به کار می‌کند.

بنابر این گزارش، معرفی عروسک‌های اقوام و عروسک‌هایی که به عنوان نوستالژی در ذهن‌ها مانده است در این جشنواره حاضر می‌شوند و همه‌ی مخاطبان با توجه به علاقه‌ی خود می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

این جشنواره مربوط به عروسک‌های ایرانی است و با این هدف میزبان همه‌ی تهیه کنندگان و فعالان حوزه‌ی عروسک می‌شود.

میرکیانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه وظیفه‌ی شبکه‌ی دو سیما است تا این جشنواره‌ را برگزار کنند گفت: هر شبکه‌ای بنا به وظیفه‌ی خود می‌تواند در تبلیغ فرهنگ ایرانی و آموزش زبان فارسی گام بردارد. و این حرکت بعنوان یک وظیفه نبوده که شبکه دو بخواهد آن را انجام دهد.

بنابراین گزارش در این جشنواره فضای فرهنگی به گونه‌ای طراحی شده است که بزرگسالان به همراه کودکان خود می توانند از آن بهره‌مند شوند و اختتامیه این مراسم 22 مهر سال جاری در برج میلاد خواهد بود.

میرکیانی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبر نگاران مبنی بر حضور چهره‌های شاخصی چون عمو پورنگ در این جشنواره گفت: این جشنواره عروسکی در بخش گسترده ای برگزار می‌شود که همه‌ی چهره‌های شاخص که با عروسک‌هایشان شناخته شده اند می توانند در این مراسم شرکت کنند و ما از حضور آنها استقبال می‌کنیم.

این مراسم برای چهر ه‌ی خاصی معرفی نشده است و متعلق به عروسک‌های ایرانی است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار