سفیر سابق ایران در چین گفت: به نظر می‌رسد، آمریکایی‌ها در همزمانی تهاجمات به خاک سوریه و اجلاس عمومی سازمان ملل دقت نظر داشته‌اند و هدفی را دنبال می‌کنند.

"جواد منصوری" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در مورد تجاوز جنگنده‌های آمریکایی به خاک سوریه و همزمانی آن با اجلاس عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: به نظر می‌رسد این همزمانی معنای خاصی داشته باشد و آمریکایی‌ها در همزمانی این تهاجمات و برگزاری اجلاس عمومی سازمان ملل دقت نظر داشته‌اند.

سفیر سابق ایران در چین تاکید کرد: این همزمانی سبب می‌شود، آنها راحتر بتوانند موضوع را پیگیری و نسبت به اقناع و متقاعدسازی وزرای خارجه کشورها که در آمریکا حضور دارند، به شکل بهتری اقدام کنند.

این کارشناس سیاست خارجی خاطرنشان کرد: البته برای توجیه کشورهای متحد آمریکا نظیر کشورهای عربی متقاعدسازی کاری آسان است، ولی برای کشورهایی که متحد آمریکا نبوده و یا با آن‌ها زاویه دارند، دفاع از حمله به داعش امری مسخره است! زیرا آن‌ها می‌خواهند وانمود کنند که ما در جریان تاسیس، آموزش و تقویت داعش نقشی نداشتیم و این جریان یک جریان خود به خودی بوده و یا توسط بعضی از کشورهای منطقه بوجود آمده و حالا که مسئله ساز شده، ما علیه این‌ها اقدام می‌کنیم.

منصوری با اشاره به اینکه دولت‌های مستکبر و استعماری فقط به منافع خودشان فکر می‌کنند، تاکید کرد: آنها هر حرفی که بتواند منافعشان را تامین کند، می‌زنند و کاری ندارند که این حرف چقدر مسخره است! و دقیقا به این اصل معتقدند که هدف وسیله را توجیه می‌کند، و یکی از کارهای بزرگی که توسط قدرت‌های بزرگ صورت می‌گیرد، توجیه عملیات استعماری است.

وی در ادامه موشکافی از عملیات شیطنت‌آمیز آمریکا در تجاوز به خاک سورریه اظهار داشت: آمریکایی‌ها برای اینکه در اقداماتشان تنها نباشند و شریک جرم داشته باشند، اعلام کردند در این حملات عربستان، ترکیه و امارات شرکت داشته‌اند.

منصوری افزود: دولت سوریه حق اعتراض به این قضیه را دارد و اگر این سخن ارتش آمریکا که ادعا می‌کند تجاوز به خاک سوریه با اطلاع مقامات آن کشور انجام شده واقعیت داشته باشد، مسئله به شکل دیگری است.

وی در پایان با اشاره به شکست سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا در غرب آسیا و خلیج فارس و تاکید بر اقدامی نمایشی از سوی آمریکا برای برخورد با داعش گفت: آنها برای خروج از انزوایی که برایشان در پی آن شکست‌ها بوجود آمده بود، مسئله داعش را که یکی از جنجالی‌ترین موضوعات منطقه است، به عنوان برنامه در دستور کار خود قرار دادند، و بدون اینکه سایر گروه‌های تروریستی که توسط آمریکا تغذیه می‌شوند، را مورد توجه قرار دهند، به پایگاه‌های داعش در سوریه حمله کرد تا جدیت خود را نشان دهند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار