پیش بینی می شود از سطح 11 هزارو 176 هکتارباغات بارده شهرستان طارم حدود 30 هزارتن محصول سبز زیتون برداشت شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛عملیات برداشت زیتون کنسروی از هفته دوم شهریور ماه امسال در این شهرستان شروع شده و پیش بینی می‌شود از سطح 11176هکتارباغات بارده منطقه حدود 30 هزار تن محصول سبز زیتون برداشت شود که 21 هزار تن از این مقدار بصورت زیتون کنسروی و مابقی بصورت زیتون روغنی برداشت شود.

با توجه به خسارتهای وارده ناشی از سرمای زودرس بهاره و رطوبت بالا در زمان تلقیح گل در سال جاری، موجب تاثیر گذاری روی محصول زیتون شده و باعث افت و کاهش شدید مقدار تولید شده است.

در شهرستان طارم 8000 خانوار بهره بردار زیتون بوده که مجموعاً بیش از 150 هزار نفر روز در کار برداشت زیتون مشغول می باشند و از این طریق در آمد کسب می نمایند بطوریکه پیش بینی می شود درآمد حاصله از برداشت محصول زیتون به 840 میلیارد ریال برسد.

ارقام زیتون مورد کشت شهرستان شامل : زرد زیتون،روغنی، شنگه،ماری وگلوله زیتون می باشند که دو رقم زرد زیتون و روغنی بیشترین ارقام منطقه را شامل می شوند و مقدار ناچیزی ارقام خارجی در سطح شهرستان بصورت الگویی کشت شده اند که با توجه به سازگاری با منطقه طارم می توان به ارقام کنسروالیا ، مانزانیلا و کروناییکی اشاره کرد.

زیتون تولیدی شهرستان بدلیل ایزوله بودن منطقه و شرایط اقلیمی خاصی که در منطقه حکم فرماست و عدم نیاز به مبارزه با آفات توسط سموم شیمیایی به اصطلاح ارگانیک می باشد و طرفداران زیادی در بازارهای داخل و خارج برای آن وجود داردبطوریکه زیتون تولیدی شهرستان به اقصی نقاط کشور از جمله استانهای گیلان،قزوین،تهران،قم،مرکزی،همدان،مازندران و گلستان و سایر شهرهای استان زنجان و همچنین توسط شرکتهای صنایع غذایی به کشورهای حوزه خلیج فارس بصورت کنسرو زیتون صادر می شود.

انتهای پیام/ز



برچسب ها: برداشت ، زیتون ، طارم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.