بازداشت سربازان ناپديد شده افغان در مرز کانادا

رسانه های داخلی آمریکا روز دوشنبه اعلام کردند شماری از سربازان ارتش ملی افغانستان که در این کشور ناپدید شده بودند، در حال تلاش برای عبور از مرز کانادا بازداشت شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی"دابلیو سی وی بی"؛ این شبکه  در گزارشی در این باره به نقل از مقامات پلیس آمریکا اعلام کرد این سربازان اکنون در یک ایست بازرسی مرزی نزدیک آبشار نیاگارا در ایالت نیویورک در بازداشت به سر می برند. این افراد پس از ترک محل آموزش رزمایش خود در یک مرکز نظامی در ایالت ماساچوست آمریکا، دیگر به این مرکز نظامی باز نگشتند.

مقامات ارتش آمریکا از اظهار نظر درباره این موضوع خودداری کردند و این گزارش را نمی توان مورد تایید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بوستون، بر اساس اعلام سخنگوی گارد ملی ایالت ماساچوست، این حادثه یک تهدید امنیتی شمرده نمی شود. به علاوه، این افراد مسلح نبودند و در طول آموزش خود به هیچ گونه تسلیحات دسترسی نداشتند.

این سربازان، اعضای یک گروه 200 نفره از نیروهای ارتش شش کشوری بودند که در این رزمایش شرکت کردند.

پیشتر وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) اعلام کرده بود سه سرباز افغان در جریان دوره آموزشی خود در پایگاه آمریکایی در ایالت ماساچوست ناپدید شده و در این راستا مقامات محلی عملیات یافتن آنها را آغاز کردند.

براساس بیانیه وزارت دفاع آمریکا دلایل ناپدید شدن سه سرباز ارتش افغانستان همچنان غیرواضح است و برای آخرین بار در یک مرکز تجاری به همراه دوستان خود دیده شدند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار