معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان از احداث یک واحد تلقیح مصنوعی ملکه زنبورعسل در این استان خبر داد و گفت: این واحد با هدف به نژادی و اصلاح نژادی زنبورها در آینده نزدیک در استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان ‎های باشگاه خبرنگاران؛مصطفی شاه حسینی اظهار کرد: زنبوردارن استان و متقاضیان علاقه‌مند دارای شرایط می‌توانند برای مشارکت در این مهم به بخش زنبورعسل این معاونت در سازمان جهاد کشاورزی استان مراجعه کنند‌.
 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی تکنیک تلقیح مصنوعی ملکه زنبور‌عسل در استان خبر داد.
 
شاه حسینی گفت: در این کارگاه یک روزه جمعی از زنبور‌داران استان با روش‌های نوین زنبورداری آشنا شدند‌.
 
وی با اشاره به هدف و مهم‌ترین مزیت‌های تکنیک تلقیح مصنوعی ملکه زنبور‌عسل بیان کرد: تلاقی ملکه با زنبور نر مورد نظر برای اصلاح‌، بهبود نژاد و یا دو رگ‌گیری از مزیت‌های این تکنیک است، ضمن اینکه محدودیت های مربوط به شرایط محیطی را برای باروری ملکه نیز کاهش می‌دهد‌.
 
وی با بیان اینکه در استان بیش از 740 زنبوردار با 42 هزار کلنی زنبور عسل فعالیت دارند، تصریح کرد: به طور متوسط به ازای هر کلنی حدود 6 گیلوگرم عسل در استان سمنان برداشت می‌کنند‌.
 
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: سالانه حدود 250 تن عسل در این استان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود‌.

منبع:ایسنا

‌انتهای پیام/ش
برچسب ها: زنبور ، کشاورزی ، تولید ، دام ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.