زنجان/

سکونت 1391 رأس آهو در دشت سهرین زنجان

معاون فنی اداره کل محیط‌زیست استان زنجان گفت: براساس جدیدترین آمار به دست آمده 1391 رأس آهو در دشت سهرین زنجان سکونت دارند.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران؛تورج قاسمی اظهار کرد: این سرشماری به مدت دو روز و در روزهای 26 و 27 شهریور انجام شد و محیط‌بانان به‌همراه گروهی از داوطلبان تعداد پستانداران ساکن در دشت سهرین با اولویت آهو را سرشماری کردند.
 
وی تصریح‌ کرد:سرشماری حیات وحش در استان زنجان توسط 30 نفر از پرسنل محیط بانی و کارشناسان محیط طبیعی و با همکاری NGOها انجام شد و مشخص گردید 1391 راس آهو در این منطقه زیبا و بکر زندگی می‌کنند.
 
این مسئول با اشاره به اینکه هدف از سرشماری حیات وحش در مناطق حفاظت شده، دسترسی به اطلاعاتی از جمله تغییرات تعداد وحوش و آهوان در سال‌جاری نسبت به سال‌های گذشته است، خاطرنشان‌کرد: سعی کرده‌ایم دقت آمارگیری را بالا ببریم و امیدواریم بتوانیم این شرایط را به حوزه‌های دیگر نیز تسری دهیم.
 
وی با بیان اینکه آهوان ساکن در دشت سهرین، آخرین بازمانده‌ها از نوع خود در منطقه شمال‌غرب کشور است، خاطرنشان‌کرد: برنامه‌ریزی برای حفاظت از این‌گونه جانوران نادر باید به‌طور گسترده انجام شود، چراکه آهوان دشت سهرین از گونه‌های نادر و بسیار زیبا هستند که به‌عنوان ذخیره باید به دست آیندگان سپرده شود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ش

برچسب ها: آهو ، راس ، زنجان ، دشت ، سهرین ، محیط بان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.