حجت‌الاسلام سلیمانی‌تبار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تشریح کرد

برنامه‌های فرهنگی سازمان عقیدتی- سیاسی دژبان آجا

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی دژبان ارتش گفت: تقدیر از رزمندگان و جانبازان 8 سال دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه کتاب از جمله برنامه‌های فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی دژبان آجا است.

حجت‌الاسلام و المسلمین یعقوب‌علی سلیمانی‌تبار، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی دژبان ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، گفت: فرهنگ دفاع مقدس به یک عبارت به فرهنگ عاشورایی پیوند می‌خورد و اشاره به ظلم‌ستیزی همراه با بصیرت دارد.
 
وی افزود: رزمندگان غیور ما در 8 سال دفاع مقدس با رشادت در مقابل نه تنها رژیم بعث بلکه کل بدنه استکبار ایستادگی کردند و حتی یک وجب از خاک پاک ایران اسلامی را تسلیم بیگانگان نکردند.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی دژبان ارتش تصریح کرد: تاریخ جنبه عبرت‌آموزی دارد؛ این فرهنگ ایستادگی و ظلم‌ستیزی با بصیرت چه در انقلاب اسلامی و چه در سال‌های دفاع مقدس جنگ تحمیلی که در بین انقلابیون جان بر کف و پاسداران حریم این مرز و بوم وجود داشته، تا حدود زیادی نقش یک  الگوی تاریخی را برای به وجود آمدن بیداری اسلامی ایفا کرد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین سلیمانی‌تبار اضافه کرد: بیداری اسلامی در اکثر کشورها چه در نزد عوام و چه نخبگان سیاسی از بصیرت کافی همانند ایران اسلامی برخوردار نبوده و به همین دلیل دچار آسیب‌هایی شد.
 
وی در خصوص شاخص‌ها و پارامتر‌های معنوی پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل اظهار داشت: بارزترین ویژگی‌ رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی که توانست با امکانات محدود توانست 8 سال تمام جلوی یک ارتش مجهز و تا دندان مسلح که از لحاظ مالی و لجستیکی از سوی استکبار تأمین می‌شد بایستد،‌ روحیه شهادت و ایثار و توسل به ائمه معصومین به ویژه امام حسین(ع) و الگو قرار دادن فرهنگ متعالی عاشورایی بود.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی دژبان ارتش در خصوص فعالیت ها و اقدامات فرهنگی دژبان کل آجا در ایام دفاع مقدس  تصریح کرد: تقدیر از رزمندگان و  جانبازان 8 سال دفاع مقدس، دعوت از سخنرانانی که خود در میدان حق علیه باطل حضور داشتند، تقدیر از سربازانی که در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد با دشمن بعثی حضور داشتند و برگزاری مسابقات مقاله نویسی با موضوعات متنوع دفاع مقدس از جمله اقدامات فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی دژبان کل آجا است.
 
وی در پایان در خصوص اقدامات فرهنگی آجا در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه ویژه هفته دفاع مقدس،‌ چاپ و تکثیر کتابچه به انضمام لوح فشرده حاوی خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس، چاپ و تکثیر بروشور در زمینه‌های دفاع، جهاد، ایثار و شهادت و برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی با موضوعات مرتبط با هفته دفاع مقدس از جمله این برنامه‌ها است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار