دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی رفتار متناقض دبیرکل سازمان ملل را متاثر از نفوذ قدرت‌های بزرگ بر وی عنوان کرد و گفت: سازمان ملل عمدتا تحت نفوذ قدرت‌های بزرگ است و بان‌کی‌مون هم بیش از هر چیزی متاثر از قدرت‌های جهانی است.

"حجت‌الاسلام علی یونسی" در گفتگو خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در واکنش به در خواست بان کی‌مون برای زمین گذاشتن سلاح‌ها و متقابلا سکوت وی در برابر فجایع غزه گفت: سازمان ملل عمدتا تحت نفوذ قدرت‌های بزرگ است و توسط آن‌ها اداره می‌شود، و بان‌ کی‌مون هم بیش از هرچیزی متاثر از قدرت‌های جهانی است و بیش از این هم از آن‌ها نمی‌توان توقع داشت.

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی با بیان این که بزرگترین جنایت‌ها و خشونت‌ها در منطقه توسط رژیم صهیونیستی صورت گرفته و آن‌ها در درجه اول خشونت‌ها را تئوریزه کردند، اظهار داشت: همین جنایاتی که با نام داعش و گروه‌های خشن صورت می‌گیرد، ابتدا با القاعده و طالبان، توسط قدرت‌های بزرگ برای کنترل جمهوری اسلامی تولید شد! ولی الان از کنترلشان خارج شده و تلاش می‌کنند، با آن برخورد کنند.

حجت‌الاسلام یونسی با اشاره به درخواست‌های مکرر مقامات آمریکایی برای پیوستن به ائتلاف تهاجم به خاک عراق برای تضعیف داعش تاکید کرد: ما هرگز زیر پرچم آمریکا نمی‌رویم و این که کشورهای منطقه بخواهند با یک بلای جهانی همچون تروریسم مبارزه کنند لزومی ندارد زیر پرچم آمریکا با آن مبارزه کنند.

وی تصریح کرد: آن‌ها احساس می‌کنند این تشکیلاتی که علیه اسلام و برای بدنام کردن جمهوری اسلامی به راه انداختند، بلای جانشان شده و به تنهایی هم نمی‌توانند آن را مهار کنند.

حجت‌الاسلام یونسی با تاکید بر اینکه تروریست‌ها سگ‌ هاری هستند که خودشان تربیت کرده‌اند و حالا پاچه‌شان را گرفته، خاطرنشان کرد: آن‌ها بزرگترین اشتباه را مرتکب شدند و الان هم در حال پرداخت هزینه آن هستند.

وی افزود: جمهوری اسلامی تنها کشوری است که علی‌رغم شیطنت‌های خارجی توانسته خودش امنیتش را حفظ کند، و آن‌ها هم بدون جمهوری اسلامی نمی‌توانند افراطی‌گری را مهار کنند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: اگر آمریکایی‌ها با صداقت از جمهوری اسلامی دعوت کنند، ما حتما در مبارزه با تروریسم پیش قدم خواهیم شد،  ولی آن‌ها دروغ می‌گویند .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار