دستیار ویژه ریاست جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی در واکنش به پیام بان کی مون که گفته بود مردم را به صلح دعوت کنیم، اظهار داشت: مردم خود خواهان صلح هستند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ علی یونسی در مراسم  روز جهانی صلح که در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی برگزار شد با اشاره به پیام بان کی مون که گفته بود مردم را به صلح دعوت کنیم اظهار داشت: مردم خواهان صلح هستند.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی تصریح کرد: هر جا که فقر هست جنگ هم هست اما جنگ‌ها توسط علما و قدرتمندان صورت می‌گیرد، این که به سربازان گفته می‌شود اسلحه‌ها را زمین بگذارید، در حالی است که آن‌ها خود نمی‌دانند برای چه می‌جنگند و اسلحه‌ها به اجبار به دست آنان داده شده است.

یونسی با تأکید بر اینکه رئیس جمهور در شعار نفی خشونت همچنان مصمم است افزود: وی می‌خواهد این شعار را در داخل، منطقه و خارج تحقق بخشد.

یونسی که پس از به صدا درآمدن صدای زنگ صلح ایراد سخنرانی کرد در ابتدای سخنان خود شکر خدا را از شنیدن صدای زنگ صلح به جا آورد و گفت: این می‌رساند که صلح چقدر مظلوم است و برای مظلومیت صلح همین بس که باید از آن دم بزنیم و زنگش را به صدا درآوریم.

وی افزود: هرگز این صدا به صدای سلاح‌های کشتار جمعی نمی‌رسد و اگر چه جنگ یک استثنا است و اصل بر صلح است و پیام همه ادیان آسمانی هم بر صلح است اما همیشه این صدا تحت تأثیر صداهای مخرب به گوش مردم نمی‌رسد و پیام آسمانی همه ادیان آشتی با انسان و آشتی با خدا است ولی از آنجایی که دین بازیچه دست جنگ افروزان شده پشت هر جنگ کسانی هستند که آن را توجیه علمی و شرعی می‌کنند و امروز هم در دنیا کم نیستند مکاتبی که بدترین کشتارها را توجیه شرعی می‌کنند.

وی تأکید کرد: خطر آنجاست که جنگ تقدیس شود و جنایت مقدس دانسته شود و آنچه که ما می‌شنویم به نام دین و اسلام علیه بشر انجام می‌شود از همین نوع است چه آنجا که توسط صهیونیسم و چه آنجا که در گذشته توسط بنی امیه و بنی عباس به منظور کشورگشایی انجام می‌شده است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی افزود: امروز بشریت به دست کسانی که به نام دین می‌جنگند و جنایت می‌کنند، تهدید می شود.

یونسی با بیان اینکه ما باید به هم سلام کنیم اظهار داشت: هر گاه که دو انسان با هم مواجه می‌شوند پیام صلحشان سلام است و دینی که با سلام شروع می‌شود پیامش صلح است و امروز اسلام و بشریت به شدت به قرائتی رحمانی از دین نیاز دارد زیرا که انسان‌ها در معرض تهدید هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا آنجایی که از سوی کسانی که می‌خواهند به مردم سلطه داشته باشند به تفاوت‌های قومی و مذهبی دامن زده نشود، جنگی رخ نمی‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار