عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

افزایش غیر اصولی ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد فاجعه است/ به حجم برون ده فارغ‌التحصیلان دکتری توجه شود

فیاضی گفت: براساس آنچه در خبرها آمده است اگر ظرفیت پذیرش دکتری دانشگاه آزاد 8 برابر افزایش یابد با یک فاجعه علمی مواجه خواهیم شد.

عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اگر آنچه در خبرها آمده پیرامون افزایش ظرفیت پذیرش دکتری صحت داشته باشد یک فاجعه علمی در کشور رخ می‌دهد چرا که دانشگاه آزاد هم اکنون با کمبود هیات علمی مواجه است و چطور می تواند بدون زیر ساخت دست به افزایش حجم عظیمی از پذیرش‌ها در مقطع دکتری بزند؟

وی گفت: ما شاهد این هستیم که هم اکنون دانشگاه آزاد در شهرهای کوچک هم در رشته دکتری پذیرش دارند و این در حالی است که در این شهرها امکانات آموزشی جهت تحصیل در مقطع دکتری در سطح مناسب نیست.

وی افزود: بهتر است به جای افزایش بی‌رویه پذیرش‌ها کمی هم به کیفیت آموزش و رفع مشکلات کنونی این دانشگاه و حتی سایر دانشگاه‌ها دقت شود.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۳
وقتی دانشگاههای سراسری فقط فارغ التحصیلان خودش رو پذیرش میکنه چرا به آنها کسی چیزی نمیگه !!! اینهمه دانشجو برای دکترا میرن خارج جلوی لرز بری گرفته میشه
چرا همین آقا به بورسیه های غیر قانونی دولت قبلی اعتراض نمیکنن !!! چرا فقط با دانشگاه ازاد مخالفت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۳
دانشگاه پیام نور همین وضعیت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۳
بابا یکی به داد کیفیت تحصیلات تکمیلی برسه مسئولین کجان آخه یعنی چه دانشگاه آزاد همین جوری دانشجو در سطح ارشد و دکترا میگیره
آخه کجای دنیا این جوریه
آخرین اخبار