جعفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بررسی افزایش دانشجویان مقطع دکتری از 12 هزار تا 16 هزار در کمیسیون آموزش/ دانشگاه آزاد باید نظارت‌پذیر باشد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: در جلسه امروز بحث افزایش دانشجویان دکتری با یک روند صعودی از 12 هزار تا 16 هزار مورد بررسی قرار گرفت.

"قاسم جعفری" سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود اظهار داشت: استعلامات افرادی که در حوزه وزارتی وزارت علوم منصوب شده بودند و همچنین برخی از دانشجویان معروف به ستاره‌دار از مباحثی بود که در جلسه امروز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش ضمن توضیح سیاست‌ها و رویه جاری در این وزارتخانه بیان کرد که درخصوص دانشجویان ستاره‌دار باید برای بررسی این موضوع  اسامی این دانشجویان داده شود تا به صورت موردی و مصداقی مورد بررسی قرار گیرد.  
 
جعفری با بیا اینکه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در کمیسیون آموزش و تحقیقات حضور داشت، افزود: بحث افزایش دانشجویان دکتری با یک روند صعودی از 12 هزار تا 16 هزار مطرح شد، چرا که افزایش کمی و توسعه تحصیلات تکمیلی باعث می‌شود فرزندان ما کمتر به خارج از کشور بروند، البته اعضای کمیسیون نسبت به اینکه آیا اساتید و امکانات آموزشی نیز در این راستا افزایش خواهد یافت، مسائلی را مطرح کردند.
 
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در پایان گفت: آنچه انتظار می‌رود این است که دانشگاه آزاد باید نظارت‌پذیر باشد و درچارچوب سیاست‌ها، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و اختیارات قانونی هیئت امنا حرکت کند.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار