امشب در گفتگوی ویژه خبری

برجسته ترين شاخصه هاي دور تازه خيزش مردمي يمن برضد "منصور هادي" چيست؟‌

گفتگوی ویژه خبری امشب با حضور حسن الصعدي عضو دفتر سياسي جنبش انصارالله يمن و مسعود اسداللهي کارشناس ارشد غرب آسيا ، موضوع قیام مردمی یمن را بررسی می کند.

به گزارش سرویس سیاسی باشگاه خبرنگاران؛خيزش مردمي برضد دولت يمن و رييس جمهور "منصور هادي" بالا گرفته است.

قيامي برضد "منصور هادي" که با دخالت کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس و حمايت غربي ها ، جايگزين "علي عبدالله صالح" شد. "عبدالله صالح "در چارچوب نهضت بيداري اسلامي مردم يمن،‌از قدرت برکنار شده و نهضت مردمي يمن هم ،در ميانه راه به سرنوشت برخي ديگر از انقلاب هاي عربي دچار شد.

کشور 25 ميليوني يمن به سبب اشراف بر تنگه راهبردي "باب المندب" از موقعيت جغرافيايي ويژه اي برخوردار است. جايي که اقيانوس هند را به درياي سرخ وصل مي کند و گلوگاه رسيدن به درياي مديترانه است.
 

جنبش انصارالله هم اکنون پيش قراول تظاهرات گسترده مردمي در يمن است. جنبشي که با اتکا به ارزش هاي اسلامي با هر گونه مداخله بيگانه مخالف است.

تازه‌ترين گزارش ها حاکی از آن است که جنبش انصارالله با دولت به توافق رسيد.اين توافق پس از ان صورت گرفت که گروههاي مردمي توانستند در کمتر از 8 ساعت مراکز اصلي اداري و نظامي دولتي در صنعا پايتخت يمن را به تصرف در آورند.

برجسته ترين شاخصه‌هاي دور تازه خيزش مردمي يمن برضد رييس جمهور منصور هادي چيست؟‌  قيام مردمي به رهبري انصارالله ،‌ چرا  با استقبال گسترده قبايل و مذاهب گوناگون مواجه شده است؟ علت مخالفت غرب به رهبري آمريکا و ارتجاع عرب به رهبري سعودي ،با تغيير ساختار حکومت در يمن چيست؟

"حسن الصعدي" عضو دفتر سياسي جنبش انصارالله يمن که از شهر صعده آمده و "دکتر مسعود اسداللهي "کارشناس ارشد غرب آسيا  امشب در گفتگوی ویژه خبری قیام مردمی یمن را بررسی می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار